اوباما: ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات «مضحک» است/ او باید برای پیروزی مانند یک رئیس‌جمهور رفتار کند

رئیس‌جمهور آمریکا گفت نظریه‌ای که ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات آتی آمریکا مطرح کرده است، هرگز محقق نمی‌شود.

اوباما: ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات «مضحک» است/ او باید برای پیروزی مانند یک رئیس‌جمهور رفتار کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس، روز پنج شنبه «باراک اوباما،» رئیس جمهور آمریکا گفت ادعای ترامپ در خصوص این مسئله که در انتخابات ماه نوامبر (31 روز منتهی به12 آذر) تقلب خواهد شد، «مضحک» است و هشدار داد «تصمیمات نابه‌جا» مانند تست مذهب، تاثیر منفی در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه خواهد داشت. 

اوباما بعد از دیدار چند ساعته با شورای امنیت ملی در خصوص نبرد با داعش، در پنتاگون به خبرنگاران گفت: «من حتی نمی دانم از کجا شروع کنم. معلوم است که در انتخابات، تقلبی نخواهد شد. مفهوم این ادعا چیست؟»

وی ادامه داد این دیوانگی است که ترامپ ادعا می کند در سرتاسر کشور، از جمله در تگزاس که مملو از جمهوریخواه است، علیه او توطئه در جریان است.

او افزود: «خیلی مضحک است. با هیچ عقل سالمی جور در نمی آید و مطمئنم کسی این حرف را جدی نمی گیرد. به نظر من ایشان بهتر است تلاش کند در انتخابات پیرزو شود. اگر تعداد آرای او روز انتخابات 10 یا 15 درصد بالاتر باشد و سپس بازنده اعلام شود، شاید بتوانیم حرف او را جدی بگیریم. ولی در حال حاضر دلیلی برای این حرف وجود ندارد.»

اوباما در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان، از هم اکنون در جریان مسائل محرمانه قرار می گیرد یا نه، گفت: دولت طبق قانون عمل می کند و اگر جمهوریخواهان برنده انتخابات شوند، اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار می دهیم «تا مجبور نباشند کار خود را از صفر شروع کنند و برای تصدی منصب خود آماده باشند.»

وی در خصوص ادعای ترامپ درباره دیدن فیلم تحویل 400 میلیون دلار به ایران گفت: «او ادعا می کند گزارشات محرمانه به دستش رسیده است. اگر می خواهد رئیس جمهور شود، باید مانند یک رئیس جمهور رفتار کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار