یاسوج؛

افزایش 32 درصدی اعتبارات استانی و نفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: اعتبارات استانی و نفت در سال جاری 32 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن نوروزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبارات امسال این استان سه هزار و 810 میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل 32 درصد نشان می دهد.

وی افزایش 15 درصدی اعتبارات کشور در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: بودجه امسال کشور 978 هزار میلیارد تومان است.

نوروزی اظهار کرد: از مجموع 570 هزار میلیارد زیال منابع عمرانی امسال کشور تنها 70 هزار میلیارد ریال برش استانی دارد.

وی عنوان کرد: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به جای آنکه نگاه به سازمان برنامه و بودجه این استان و یا کشور داشته باشند اعتبارات مورد نیاز خود را از وزارتخانه های مربوطه جذب کنند.

نوروزی بدون اشاره به میزان، ابراز داشت: اعتبارات طرح های ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد از هشت دهم درصد سال 92 به 2.9 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبارات پروژه های ملی این استان از پنج دهم درصد سال 92 به 91 صدم درصد در سال 95 رسیده است.

نوروزی بدون اشاره به آمار، گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کشور حدود 2.5 درصد است.

وی بیان کرد: در زمینه جذب اعتبارات ردیف های ملی و متفرقه تلاش های ارزنده ای از سوی مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

نوروزی با اشاره به وجود 21 پروژه عمرانی ملی در حال ساخت در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اعتبارات ملی پروژه های عمرانی این استان در سال جاری 3.2 درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: اعتبارات پروژه های ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 850 میلیارد ریال بود که این میزان امسال به 920 میلیارد ریال رسید و رشد 8.5 درصدی را نشان می دهد.

نوروزی ابراز داشت: اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دو هزار و 870 میلیارد ریال بود که از این میزان یک هزار و 390 میلیارد ریال اعتبارات استانی و نفت بود و یک هزار و 480 میلیارد ریال نیز اعتبارات ماده 180 است.

وی افزود: اعتبارات ماده 180 کهگیلویه و بویراحمد از یک هزار و 480 میلیارد ریال سال گذشته به یک هزار و 780 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار