ارومیه؛

تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سبک زندگی

نقش شبکه های اجتماعی، نقشی غیرقابل انکار، مهم و تأثیرگذار در دنیای امروز است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، استفاده از اینترنت و برخی سایت ها که باعث تعامل افراد در قالب چارچوبی خاص است، اگر کنترل شده و با شناخت باشد، تأثیرات مثبتی داشته و سبب تقویت ارتباطات می شود؛ زیرا تبادل اطلاعات آزاد همواره به دنبال روابط آزاد و در چارچوب مشخص بوده و از نظر تاریخی نیز انسان همواره به دنبال حصول روابطی مبتنی بر تبادل اطلاعات دوسویه بوده است.

نقش شبکه های اجتماعی، نقشی غیرقابل انکار، مهم و تأثیرگذار در دنیای امروز، به ویژه در دنیای دیجیتال است. اگر شبکه های اجتماعی با مدیریت، نظارت و کنترل داخلی در کشور با شرایط فرهنگی و بومی خودمان و نظارت خانواده ها راه اندازی شود، به مراتب می تواند مفیدتر و تأثیرگذارتر از شبکه های اجتماعی باشد

اغلب ارتباطات در این فضا نوشتاری است و کیفیت ارتباط در فضای واقعی را ندارد و از احساس کمتری برخوردار است. همین امر موجب کاهش احساسات در فرد می شود. ارتباطات متنی، پایه و اساس شبکه های اجتماعی را می سازد و وسایل ارتباطی جدید هم نتوانسته اند خللی در آن ایجاد کنند. این موضوع از آن جا اهمیت دارد که یک نوشته ممکن است حق مطلب را ادا کند، اما به هیچ وجه نمی تواند احساس افراد در جریان کنش متقابل را منتقل کند.

حال با این تفاسیر میتوان گفت استفاده درست از شبکه های اجتماعی بهمراه نظارت صحیح میتواند مرزهای اطلاعات را بشکند ومفید واقع شود و برعکس استفاده ناادرست علاوه برنقض حریم خصوصی و ایجاد شایعات بی اساس موجب تزلزل مباحث فرهنگی ،اجتماعی و از بین رفتی ارتباطات صمیمی وسالم در جامعه گردد.

ودر این میان نظارت خانواده ها بر روی فرزندان قابل تامل و چشمگیر باید باشد تا سبک زندگی اسلامی بیشتر از امروز رایج شده ومورد اهمیت در جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تاثیر ، سبک زندگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.