ارومیه؛

برگزاری 393 دوره آموزشی مهارت فنی و حرفه ای در آذربایجان غربی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی از برگزاری ۳۹۳ دوره آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محسن مددي با بیان اینکه در این دوره های آموزشی پنج هزار و ۴۴۵ نفر از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند افزود: آموزشهای مهارتی ارائه شده در بخش دولتی در سه ماهه نخست سال جاری در مراکز ثابت شهری و روستایی، پادگانها و زندانها، شعب سیار شهری، صنایع، اصناف، مراکز جوارکارگاهی و دانشگاهی، استادشاگردی، سکونتگاههای غیر رسمی و مراکز ترک اعتیاد و درمان اجباری برگزار شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۵۷۵ دوره آموزشی، برای دوهزار و ۴۹۲ نفر، ۵۲۲ هزار و ۹۹۳ نفرساعت در بخش خصوصی موسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی ارائه داده است.

مددی با اشاره به فعالیت ۲۹۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنردر سطح استان گفت: از این تعداد ۱۹۹ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۱ آموزشگاه مختص برادران و ۶۴ آموزشگاه به صورت دو منظوره، آموزشهای مهارتی را ارائه می دهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال برای بهینه سازی آموزشهای مهارتی تعداد مربیان فنی حرفه‌ای آذربایجان‌غربی به دو برابر افزایش می‌یابد اضافه کرد: ارائه آموزش مهارتی به هشت میلیون نفر ساعت در ۲۱ آموزشگاه دولتی و ۳۰۳ آموزشگاه آزاد در رشته‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی در قالب شش هزار حرفه از برنامه‌های امسال فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی است.

مددی با اشاره به برنامه های بزرگداشت هفته ملي مهارت در استان گفت: تجلیل از مربیان، کارآفرینان برتر، اجرای دوره‌های آموزشی برای آشنایی جوانان، برگزاری نمایشگاههای توانمندی آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز دولتی، برگزاری جشن کارآفرینی با همکاری دستگاههای همکار، دیدار با ائمه جمعه و نیز دیدار با استاندار و فرمانداران و برگزاری پیاده‌روی عمومی برای خانواده بزرگ فنی و حرفه‌ای از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ مربی در بخش دولتی به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند که در صدد هستیم تعداد این افراد را به ۲۰۰ نفر افزایش دهیم گفت: ۳۰۰ مربی حق‌التدریس نیز در بخش دولتی و ۵۰۰ مربی حق‌التدریس دیگر در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند.

وي با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های این اداره کل است افزود: اقداماتی نیز در قالب آموزش مهارت در راستای تعالی توانمندیهای حاشیه‌نشینان و افزایش گستره تولید به منظور جامه عمل پوشاندن به سبک زندگی ایرانی اسلامی برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان، نقده، پيرانشهر و میاندوآب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.