در نشست تقدیر و تکریم از خبرنگاران حوزه ناجا؛

توضیحات فرمانده ناجا درباره کلیپ دستگیری زن جوان توسط پلیس

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کلیپی که در فضای مجازی پخش شده، مربوط به چند سال پیش بوده که نشان می‌دهد، ماموران ناجا خانمی را با زور و اجبار داخل خودرو می‌برند که این موضوع بررسی شد.

هوشیاری مردم و هدایت های رهبری تمامی توطئه‌ها را خنثی کرد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست تقدیر و تکریم از خبرنگاران حوزه ناجا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های نیروی انتظامی، نظارت همگانی عموم جامعه بر عملکرد ناجا است.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران چشمان بیدار و صاحبان عقلانیت حرفه‌ای در جامعه هستند، بیان داشت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم و ناجا می‌توانند در تبیین آرامش و احساس امنیت، نقش بسیار تأثیر گذاری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: رسانه‌های غربی با تجهیزات، توانمندی و تجربه بالا برای ضربه زدن و نفوذ در کشور از طریق افکار عمومی به شدت در حال فعالیت هستند، بنابراین شما خبرنگاران باید، با قلم خود به خنثی کردن این اقدامات بپردازید.

سردار اشتری با بیان اینکه توجه دشمن به سمت تغییردهی افکار عمومی مردم است، گفت: دشمن در اصل، افکار عمومی را هدف خود قرار داده و دنبال آن است که عدم دلبستگی و موضوعاتی که از ابتدای انقلاب تاکنون مهم بوده را از مردم بگیرد.

وی به ناامیدی دشمن (رأس آن آمریکا) در جنگ سخت و نیمه سخت اشاره کرد و بیان داشت: دشمن در عرصه‌های سخت و نیمه سخت از جنگ ناامید شده و به سمت جنگ نرم رفته است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: دشمن در عرصه جنگ نرم توفیقاتی داشته، اما طبق اتفاقات روی داده در سال های گذشته، هوشیاری مردم و هدایت رهبری تمام توطئه‌ها را خنثی کرد.

 سردار اشتری افزود: امروزه شما می‌بینید که عربستان در یمن به دستور آمریکا و علیه مردم مظلوم آن چه اقداماتی انجام می‌دهد، بطوریکه هر روز آنجا بمباران شده و تعداد زیادی از مردم کشته و مجروح می‌شوند، اما آیا افکار عمومی این جنایات را فهمیده؟ و یا رسانه‌های غربی واقعیات این صحنه‌ها را به مردم جهان نشان می‌دهند؟

وی ادامه داد: طبق گفته رهبری دشمن در به کار بردن ابزار برای وارونه نشان دادن حقایق، توانمندی و تجربه بسیار بالایی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به  ناامنی برخی از کشورها و اتفاقاتی که در سوریه، عراق، بحرین و فلسطین روی می‌دهد، بیان داشت: مردم یک لحظه آسایش و آرامش ندارند و گروه‌های تکفیری هر جنایتی که بخواهند انجام می‌دهند، اما آیا این جنایت به دنیا منعکس می‌شود؟ یا به جای آنها دولت‌های مشروع و حکومت‌هایی که با رأی مردم سر کار آمده‌اند محکوم می‌شوند؟ آیا جنایات اتفاق افتاده در فلسطین و غزه منتشر می‌شود؟ آیا قتل کودک چهار ساله به جرم مخالفت پدر و مادرش با داعش در افکار عمومی دیده می‌شود؟

وی افزود: صدا و سیمای ایران حقایق را می‌گوید، هر چند برخی افراد هنوز هم ابهام دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: دشمن دنبال این است که اهدافش را پیاده و هر چه خلاف منافعش باشد را به هر قیمتی سرکوب کند و از آنجایی که ما کشوری مستقل و استکبار ستیز هستیم، حتماً بر علیه ما کار کرده و با ما نیز عناد دارد.
 
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: باید به این موضوع در سطح کلان توجه داشت و شما خبرنگاران با بیان واقعیت‌ها و هر آنچه می‌گذرد به راحتی با تقویت دشمن ستیزی، حریت و آزادمنشی قادر خواهید بود، هدف دشمن را غیر قابل دسترس کنید. 
 
سردار اشتری در خصوص نقاط مشترک ناجا با خبرنگاران و رسانه‌ها، گفت: خبرنگاران باید در زمان‌هایی که پای منافع ملی در میان است، از خطوط قرمز دفاع کنند و انتظار می‌رود که جامعه رسانه‌ای نیروی انتظامی را یاری کند. 
 
فرمانده نیروی انتظامی، گفت: یکی از مهمترین و اثرگذارترین وظایف در جمهوری اسلامی ایران به عهده نیروی انتظامی است و ناجا این افتخار را دارد که خدمتگذار مردم باشد. 
 
سردار اشتری تاکید کرد: وظیفه ما یک وظیفه بزرگ و مهم است، البته اینکه چقدر توفیق پیدا کرده‌ایم بحث دیگری است که با آمار و مدارک می‌توانیم نشان دهیم که بیشترین خدمات را به مردم ارائه داده‌ایم. 
 
وی ادامه داد: در بسیاری مسائل خلاء وجود دارد که باید اصلاح کنیم، طوری که در ارائه خدمات سرعت و دقت بیشتری داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی در تعامل مستمر با جامعه رسانه‌ای کشور سعی کرده واقعیت‌ها را منعکس کند.
 
سردار اشتری در خصوص اظهارات یکی از خبرنگاران در مورد اینکه آنها در پشت اتاقی به انتظار می‌نشینند تا خبری را کسب کنند، گفت: کارهای نیروی انتظامی پادگانی نیست، نیروهایمان هر روز صبح تقسیم شده و به محل مأموریت خود اعزام می‌شوند؛ هیچ جای پوشیده ‌ای نداریم و اگر تا این حدی که ما ظاهری کاری می‌کنیم مابقی دستگاه‌ها اینگونه بودند حتما 10 برابر موضوعات منعکس می‌شد و این یکی از مزیت‌های ناجاست که همه می‌توانند آن را دیده و بر عملکرد آن نظارت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: یک رابطه سالم مبتنی بر اعتماد بر اساس موازین قانونی حتما از یک اهمیت حیاتی برخوردار است و ما سعی در تحقق این تعامل و تقویت آن بین پلیس و جامعه رسانه‌ای هستیم.
 
وی درباره وضعیت امنیت کشور، تاکید کرد: امروز به برکت خون شهدا، هوشیاری مردم، هوشمندی مقام معظم رهبری و در صحنه بودن دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی از ثبات امنیتی خوبی برخوردار هستیم. 
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص ورود هجمه عملیات‌های روانی دشمن علیه مأموریت‌های ناجا، گفت: امروز حجم عملیات‌های روانی دشمنان در مأموریت‌های پلیس زیاد است، چرا که می‌دانند اگر محبوبیت و اقتدار پلیس کم شود به اهداف خود می‌رسند و در این بین مدیریت و خنثی کردن این پدیده بر عهده شما خبرنگاران است.
 
سردار اشتری با اشاره  به فضای مجازی، تصریح کرد: بعضی از اتفاقات در فضای مجازی به گونه‌ای است که اگر هوشیاری نداشته باشیم لطمه دیده و آرامش روان مردم که در گرو کار شما خبرنگاران است دچار اختلال می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما فضای مجازی را تبدیل به فرصت کرده و با توجه به کارگروهی‌ که تشکیل داده‌ایم، تصاویری را که در آن منتشر می‌شود مشاهده کرده و اگر با موازین ما مطابقت نداشته باشد، رسیدگی می‌کنیم.

*کلیپ دستگیری زن جوان مربوط به 4 سال پیش است
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کلیپی که اخیرا در فضای مجازی پخش و در آن خشونت پلیس علیه یک زن به تصویر کشیده شده، اظهار کرد: این تصویر مربوط به 4 الی پنج سال پیش بوده که نشان می‌دهد ماموران ناجا خانمی را با زور و اجبار داخل خودرو می‌برند، اما وقتی که بررسی کردیم و گزارش‌های لازم را ملاحظه کردیم، دیدیم قضیه چیز دیگری است.
 
سردار اشتری ادامه داد: در بررسی این پرونده مشخص شد که این خانم با همکاری یک آقا با اعمال زور وارد منازل شده و اقدام به سرقت عنف کرده، حتی معلوم شد که کودک 4 ساله‌ای را نیز  برای اخاذی از خانواده ثروتمندش به گروگان گرفته بود.
 
وی افزود: مأموران ما چند روز در تعقیب و گریز برای دستگیری این زن و مرد بودند تا آنکه در این عملیات تعقیب و گریز آنها را در خیابان مشاهده و دستگیر می‌کنند، اما در فضای مجازی طوری منتشر شد که گویا پلیس این زن را در جلوی چشمان همسرش دستگیر کرده، اما ضمن پخش این تصاویر مطلبی از جنایاتی که این شخص مرتکب شده منتشر نمی کنند که این سارقان چه خانواده‌هایی را ناراحت ساخته اند.

 
سردار اشتری با تأکید بر اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران مقتدر و اخلاق‌مدار است، گفت: من شهادت می‌دهم که مأموران ما اخلاق مدارند و بهترین برخورد را با مردم دارند.
 
وی در خصوص هدف ناجا و رسانه‌ها بیان داشت: هدف هر 2 ما آرامش و آسایش مردم است و ما معتقدیم که باید پیشگیری اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اعتیاد و معتادان متجاهر گفت: پلیس می‌تواند در کمتر از 2 هفته معتادان را جمع‌آوری کند، اما باید دستگاه های دیگر مکان‌هایی را برای آنها معین کنند؛ متأسفانه مردم وقتی یک معتاد را می‌بینند می‌گویند پلیس چه می‌کند؟!

سردار اشتری ادامه داد: خیلی از توقعات فقط مختص پلیس نبوده و متولی آن فقط ناجا نیست، بلکه باید از دستگاه‌های دیگر نیز آن را طلب کرد.

وی درباره آمار تصادفات جاده ای بیان داشت: آمار تصادفات چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، 4 و نیم و در خردادماه  7و نیم درصد کاهش داشته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
هنوز حقی ازتون ضایع نشده اینکه سرقت به عنف واقعا وحشتناک و دلهره آور می باشد و چه صدماتی را از نظر روحی و روانی بر فرد بزه دیده وارد می سازد نصیب دشمن هم نشه به نظر من پلیس مجبور بوده جهت حفظ امنیت افراد و آرامش در جامعه با افراد متخلف برخورد در شأن افراد را داشته باشد واقعا جای بسی تشکر هستش و این احساس آرامش خود را مدیون پلیس می دانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
توجیه توجیه باز هم توجیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
حتی اگه اون زن خلاف کرده نباید جلوی شوهرش اون رفتارو انجام میدادن بالاخره شوهرش غیرت داره.باید از پلیس زن استفاده میکردن
آخرین اخبار