آبادان؛

افتتاح جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در خرمشهر

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با ورود کاروان نمادین رضوی به خرمشهر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: امروز در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) طبق روال سال‌های گذشته ساعت ۱۹ برنامه کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) در شهرستان خرمشهر برگزار می‌شود.

سیدکریم موسوی با اعلام اینکه این کاروان از خیاباب انقلاب به طرف مسجد جامع خرمشهر با حضور و مشارکت مردم این شهرستان حرکت خواهد کرد، افزود: سخنرانی مدیرکل ارشاد خوزستان، فرماندار و امام جمعه خرمشهر با حضور جمعی از مسئولان بخشی از برنامه‎های این مراسم است که به عنوان افتتاحیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عصر امروز به میزبانی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی  با بیان اینکه امسال کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به ایران اسلامی ثبت ملی خواهد شد، گفت: سازمان میراث این همکاری را انجام می‌دهد که این رویداد که نقش مهمی در ورود تشیع به کشور دارد به ثبت ملی برسد.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان با بیان اینکه کاروان نمادین امام رضا(ع) امسال با مشارکت مردم و در خیابان‌های خرمشهر برگزار می‌شود، افزود: همزمان با این برنامه دو کاروان نمادین در دزفول و ارجان بهبهان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

موسوی در خصوص جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خراعی) گفت: امشب داوری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در اهواز انجام می‌شود. ۱۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و در میان آثار رسیده، آثاری از کشورهای مصر، کویت، عراق، یمن و لبنان نیز دریافته شده است. نتایج نهایی جشنواره تا روز جمعه اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای اولین بار امسال افتتاحیه این جشنواره در شهرستان کارون با همکاری فرمانداری این شهرستان برگزار خواهد شد و اختتامیه آن نیز طبق روال سال‌های گذشته در آرامگاه دعبل خزاعی در شوش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.