همدان؛

محتوای آثار فرهنگی، ترسیم‌کننده نقشه‌ راه فرهنگی کشور است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: با تولید آثار هنری و جذب جوانان می‌توانیم مساجد را به پایگاه‌های مهم فرهنگی تبدیل کنیم.

محتوای آثار فرهنگی، ترسیم‌کننده نقشه‌ راه فرهنگی کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛کوروش زارعی در نشستی با اعضای کانون مسجد چهارباب‌الحوایج در همدان گفت: خاطرم هست در سال های 59-60 که اوج فعالیت ما بود، مردم از نمایش هایی که در مسجد اجرا می شد استقبال گسترده ای می کردند و فکر می کنم این اتفاق می تواند با رویکرد جدید و شرایط فرهنگی امروز هم بیفتد و مسجد فقط مختص مراسم ختم و جشن های مذهبی نباشد و بتوانیم آن را تبدیل به یک پایگاه مذهبی-فرهنگی کنیم .

وی گفت: حوزه هنری از سالها پیش در زمینه تئاتر بچه های مسجد فعالیت داشته، در دوره هایی با تغییر مدیریت فعالیت های این دفتر متوقف شده است و ما سعی کردیم با هدف تربیت نسل جدیدی برای هنر انقلاب این دفتر را احیا کنیم تا جوانان و نوجوانانی در آن پرورش یافته که در راستای اهداف فرهنگی و هنری نظام فعالیت داشته باشند.

زارعی با  بیان اینکه هدف ما تربیت نیروهای متعهد به نظام است افزود: با جذب جوانان در محله های مختلف و به واسطه تولید آثار هنری در مساجد می توانیم آنجا را به یک پایگاه مهم فرهنگی تبدیل کنیم تا بتواند اتفاقات خوب فرهنگی در آن رخ دهد و نیرویی که در مسجد تربیت شود می تواند مسیر فرهنگی و هنری کشور را برای آیندگان درست ترسیم کند و از آنجاییکه هیچ حرکت فرهنگی زود بازده نخواهد بود نتیجه آن در سال های آتی بروز پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هرکدام از ما به تنهایی نمی توانیم در این زمینه کاری را پیش ببریم مگر اینکه همه دست در دست هم دهیم تا بتوانیم این حرکت فرهنگی و هنری را به جریان بیندازیم.

زارعی در ادامه افزود: مشکل بزرگی که ما در آثار هنری داریم تولید محتواست و از آنجاییکه مردم ما به دلیل اخلاق‌مدار و مذهبی بودن محتوا محور هستند در تولید آثار هنری محتوا مقدم بر تکنیک و فن است.

وی ادامه داد: در تئاتر بچه های مسجد محتوا، مسئله ی حائز اهمیتی برای ماست چرا که این قضیه، استراتژی هنر و استراتژی فرهنگ کشور را تعیین می کند.

کوروش زارعی از برگزاری جشنواره تئاتر مسجد در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: درست است که حوزه هنری علمدار تشکیل تئاتر بچه های مسجد شده است اما همه نهادهای فرهنگی باید دست به دست هم دهیم تا از مرحله تولید محتوا تا تولید اجرا و ساماندهی گروه ها با یکدیگر مشارکت کرده تا بتوانیم در راستای یک جریان بزرگ فرهنگی گام برداریم.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.