گستردگی گروه تروریستی داعش در نقاط مختلف جهان + نقشه

گروه داعش با اجرای حملات تروریستی خارج از عراق و سوریه، حضور خود را در مناطق مختلف جهان گسترش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، از آغاز شکل گیری ائتلاف موسوم به ضد داعش، شاخه های این گروه تروریستی در 18 نقطه از جهان گسترش یافته است. آمریکا به تازگی حملات هوایی جدیدی را علیه داعش در لیبی آغاز کرده است. مقر اصلی عناصر گروه تروریستی داعش، سوریه و عراق است؛ اما حضور آنها در لیبی و سایر کشورها نشان می دهد این گروه در حال گسترش در نقاط مختلفی از جهان است.

ان بی سی نیوز در خبر خود نقشه ای را منتشر کرده است که نشان دهنده حضور داعش در مناطق مختلف جهان است. این نقشه، بخشی از یک سند محرمانه است که از سوی «مرکز ملی مبارزه با تروریسم» تهیه شده است.

این نقشه نشان می دهد تعداد کشورهایی که حضور داعش و حملات تروریستی این گروه را تجربه کرده اند، سه برابر شده است.

اسناد وزارت امور خارجه آمریکا نشان داد که در سال 2014، پیش از تشکیل ائتلاف موسوم به ضد داعش، تنها 7 کشور در جهان وجود داشت که داعش موفق به نفوذ در آنها شده بود. تعداد این کشورها در سال 2015 دوبرابر شد. در حال حاضر، این نقشه نشان می دهد تعداد کشورهایی که داعش موفق به اجرای عملیات در آنها شده، به 18 کشور رسیده است. همچنین در این نقشه، کشورهایی که داعش در تلاش است با نفوذ در آنها دست به حملات تروریستی بزند، نشان داده شده است. مصر، فیلیپین، مالی، اندونزی، سومالی و بنگلادش در این دسته قرار دارند.




گستردگی گروه تروریستی داعش در نقاط مختلف جهان + نقشه



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار