توسعه صادرات مبلمان تا 200میلیون دلار

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت از توسعه صادرات مبلمان تا 200میلیون دلار خبر داد.

توسعه صادرات مبلمان تا 200میلیون دلاربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن تجارت در نمایشگاه بین المللی مبلمان در جمع خبرنگاران گفت: امسال نمایشگاه نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و توانسته امکان حضور در صنعت مبلمان دنیا را داشته باشد و با کشور قدرتمندی همچون روم رقابت کند.

اسفهبدی اظهار کرد: در حال حاضر یک برنامه 5ساله برای توسعه صادرات در نظر گرفته شده که امیدواریم در پایان این دوره به 200 میلیون دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه پسابرجام توانسته تاثیر زیادی را در توسعه بازار داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی 7هزار واحد کوچک و متوسط در حال فعال سازی است.


***عدم استفاده از 50 درصد ظرفیت تولید داخل

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرات کنندگان مبلمان ایران در نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از 50 درصد ظرفیت داخل استفاده نمی شود،گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی 5 ساله سعی در بهبود استفاده از پتانسیل های داخلی داریم همچنین در تلاشیم به بازارهای هدف نزدیک شده و صادرات را به رقم ثابت برسانیم.

احمدیان در ادامه با بیان اینکه این طرح در جهت ارتقای صنعت مبلمان کشور صورت می گیرد، عنوان کرد: گرایش افراد بیشتر به تولید خارجی است ،اما ما سعی کردیم کیفیت و طراحی این صنعت را بالا ببریم تا مشتریان نسبت به تولیدات داخلی تمایل بیشتری پیدا کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرات کنندگان مبلمان ایران در ادامه با اشاره به اینکه محصولات خارجی با مشکلات خدمات مواجه هستند تصریح کرد: پسابرجام می تواند زمینه را برای مراودات مالی مهیا کند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار