اصفهان؛

نقد مستند "بازگشت گُمورا"

مراسم نقد و بررسی مستند بازگشت گُمورا، با حضور کارگردان و مشاور این پروژه و جمع زیادی از مردم اصفهان در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سی‌و‌دومین جلسه "کافه نقد" از سوی کمیته فرهنگ رسانه وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با محوریت بررسی مستند "بازگشت گُمورا" با حضور کارگردان و مشاور تخصصی این مستند به همراه پرسش و پاسخ بینندگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد صافی، کارگردان مستند بازگشت گمورا با حضور در برنامه کافه نقد پیرامون این مستند اظهار داشت: مستند "بازگشت گمورا" به دنبال ایجاد یک راه‌حل نبوده و تنها به بررسی و آشنا کردن مردم و مسئولان پیرامون انقلاب جنسی در دنیا و آمریکا پرداخته است.
وی ادامه داد: مردم ما باید بدانند که این ویروس به صورت صرف از آمریکا وارد ایران شده و اگر بخواهیم مسئله انقلاب جنسی را نیز در ایران مورد بررسی قرار دهیم، باید این موضوع را از حدود 60 سال پیش تاکنون بررسی کرده و پیرامون آن تحقیق کنیم.
کارگردان مستند بازگشت گُمورا در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که چرا در این مستند تنها صحبت کوتاهی پیرامون محمد رضا پهلوی صورت می‌گیرد و دیگر سخنی از وی نیست، گفت: بخش عمده این مستند به تأثیر بازیگران هالیوود حتی بر پادشاهان دنیا اختصاص داشته و نمی‌خواستیم که در این بخش صحبت بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید گفت که در آن دوران تنها محمد رضا پهلوی تحت تاثیر بازیگران هالیوودی نبوده و افراد دیگری مانند قذافی تحت تأثیر آنها قرار گرفته بوده‌اند اما به دلیل این که این فرد ایرانی بود، از وی نام برده شد.
کمیل حسینی، مشاور تخصصی مستند "بازگشت گمورا" با اشاره به دلایل ساخت آن و اهداف اجرایی شدن این پروژه اظهار داشت: در این مستند تنها عوامل محدودی پیرامون با روابط جنسی در دنیا و بر ذهن انسان بررسی شده، این در صورتی است که عوامل متعدد بسیاری را می‌توان پیرامون این موضوعات نام برد.
وی با بیان اینکه رفتارهای انسان به صورت کلی 2 دسته‌اند که این رفتارها خودآگاه و ناخودآگاه هستند، ادامه داد: ولی با این حال در انسان رفتاری وجود ندارد که فقط ناخودآگاه باشد بلکه به صورت طیفی بوده و هر دو را شامل می‌شوند و عوامل فردی، اجتماعی و زیستی رفتارهای انسان را را ترویج می‌دهند.
مشاور تخصصی مستند "بازگشت گمورا" تصریح کرد: در رفتارهای انسان رابطه جنسی از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار بوده و این بدین معناست که اگر زمینه آن فراهم شود، دیگر به صورت ناخودآگاه ادامه پیدا می‌کند.
وی پیرامون ارتباط نظام رسانه با رابطه جنسی گفت: اکنون در آمریکا بسیار بر موضوع جذب مشتری و روابط نامشروع جنسی کار می‌شود؛ به غیر از نظام سرمایه‌داری که بر این صنعت تأثیر می‌ گذارد، نظام رسانه نیز تاثیر بسیاری بر رابطه جنسی برای انسان دارد.
به گفته مشاور تخصصی مستند "بازگشت گمورا" انقلاب جنسی آمریکا در سال 1920 همزمان با شروع کار هالیوود اتفاق افتاد که شروع به کار هالیوود در آن زمان توانست به میزان قابل توجهی بر این مسئله تأثیرگذار باشد. انقلاب جنسی دوم نیز پس از جنگ جهانی دوم انجام می‌شود و این اتفاق حدوداً در سال 1960 صورت گرفت که در آن زمان رسانه با مجلات و تصاویری با کیفیت بالاتری رشد پیدا کرد و هالیوود نیز قدرتمندتر به کار خود ادامه داد.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.