همدان؛

نخستین تجربه‌ عکاسی مستند بازار در همدان

دبیر افتخاری خانه عکاسان حوزه هنری استان همدان ششمین نمایشگاه گروهی این خانه را نخستین تجربه عکاسی مستند بازار به شکل گروهی می‌داند.

نخستین تجربه‌ عکاسی مستند بازار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛کبری یوسفی گفتگویی گفت: ششمین نمایشگاه خانه عکاسان، کاری متفاوت از سایر نمایشگاه های برگزار شده توسط این خانه است؛ بطوری که نمایشگاه های پیشین به صورت کوتاه‌مدت و با سوژه هایی چون عکاسی بازار و اردوهای عکاسی که هنرمندان شرکت می کردند برپا می شد.

وی افزود: نمایشگاه حاضر، نتیجه دوسال عکاسی هنرمندان خانه عکاسان حوزه هنری از بازار در فصول و موقعیت های متفاوت این مکان می باشد و تاکنون این مضمون به شکل گروهی مورد توجه نبوده و در نتیجه‌ی این فعالیت، بیش از 800 عکس از هنرمندان مورد بررسی قرار گرفته و تعداد35 عکس برای شرکت در این نمایشگاه انتخاب شد.

وی همچنین تاکید کرد: عکاسان همدان، بجز افرادی که در زمینه عکاسی خبری فعالیت دارند، بیشتر به عکاسی از طبیعت و منظره می‌پردازند و کمتر به عکاسی اجتماعی توجه دارند و به همین دلیل سعی‌مان بر این بوده تا جریانی در میان آنها ایجاد شود و ششمین نمایشگاه جمعی خانه عکاسان حوزه هنری استان همدان نخستین تجربه‌ی نمایشگاه گروهی در این زمینه در استان است.

یوسفی خاطرنشان کرد: همزمان با روند پروژه عکاسی گروهی از بازار، مسجد جامع و کاروانسراها، بافت بازار به سرعت در حال تغییر بود و تاکید ما بر این بود که بافت های قدیمی ثبت شود و در پروژه‌های بعدی عکاسی، این بافت مدرن را مد نظر قرار خواهیم داد اما در این نمایشگاه به موضوعاتی شامل ورودی های بازار، پرتره کسبه، مشاغل، جنب‌وجوش و خرید و فروش در بازار و همچنین مسجد جامع به عنوان محور بازار همدان پرداخته شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.