مدیرکل مرکز توسعه خواهر‎شهرهای ایران با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ایران مهاجرین افغانستانی را معضل نمی‌داند/ ایران و افغانستان را ملتی واحد می‌دانیم

مدیرکل مرکز توسعه خواهر‎شهرهای ایران گفت: مهاجرت در جوامع غربی به عنوان یک معضل مطرح است، حال آن‌که ایران با وجود مشکلات به مهاجرین با دید ملیتی واحد نگاه می‌کند.

ایران درپی کاهش آسیب‌پذیری افغانستان است/ مدیریت منابع آب در سدسازی خلاصه نمی‌شود«علیرضا رجایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حوادث اخیر تروریستی کابل ضمن ابراز همدردی با مردم شریف افغانستان اظهار داشت: با توجه به قرابت‌ها و نسبت‌های فامیلی میان اقوام شرقی ایران و مردم غرب افغانستان طبیعی است که ایران اسلامی به‌دنبال کاهش آسیب‌پذیری مردم همسایه شرقی خود باشد.

وی با اشاره به این‌که تفکرات مخرب و جریانات ضداسلامی به‌دنبال شکاف قومی در افغانستان هستند ادامه داد: ما باید از توانمندیهای تجربی خود برای ارتقای سطح زندگی و کاهش خشونت در همسایگان و به‌ویژه افغانستان بهره بگیریم.

رجایی افزود: وقتی در آمارها دقت می‌کنیم کشت نامعقولی چون موادمخدر در افغانستان افزایش یافته است که این امر عملا موجب تشدید بحران در جهان و ناکارآمد کردن سازه بشری می‌شود.

وی در بخشی دیگر با ذکر موضوعاتی پیرامون مسئله مهاجرین و مدیریت جمهوری‌اسلامی‌ایران در راستای ایجاد رفاه اجتماعی برای این اقشار تاکید کرد: اکنون با ورود موج جدید مهاجران به اروپا و وارد آوردن اتهام به این طبقات، مقوله مهاجرت به‌عنوان یک معضل در جوامع غربی مطرح است، حال آن‌که ایران علی‌رغم وجود مشکلات به مهاجرین در قالب معضل و پدیده‌ای ناشناخته نمی‌نگرد و به آنان به دید ملیتی واحد نگاه می‌کند.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران در پایان با بیان این‌که در روابط دوجانبه ایران و افغانستان نباید کشور ثالثی وارد شود و همسایه حقوق تعریف‌شده خود را دارد، گفت: کشور هند علیرغم حضور در پروژه بندرچابهار، اما در مقوله آب‌های مرزی اقدام به سدسازی می‌کند که درست نیست. زیرا این قبیل اقدامات نوعی دامن‌زدن به واگرایی محسوب می‌شود و منطقه با وجود تنش‌های گوناگون، طاقت بحران دیگری را ندارد.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار