مشرف جوادی: تبعیض جنسیتی در فدراسیون وجود ندارد

نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: فدراسیون در هر دو بخش مردان و بانوان فعالیت چشمگیری دارد و بر این اساس تبعیض جنسیتی معنا ندارد.

مشرف جوادی: تبعیض جنسیتی در فدراسیون وجود نداردبتول مشرف جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: با استقلال ورزش بانوان بعداز انقلاب اسلامى در قالب معاونت ورزش بانوان و  در سال 1365 انجمن ورزشی جانبازان و معلولین و نابینایان بانوان تشكيل وشرايط براى فعاليت هاى ورزشى بانوان دارای معلولیت فراهم شد.

وی ادامه داد: سال 1383 با ادغام انجمن ها در فدراسيون ها، انجمن ورزش جانبازان و معلولین بانوان تحت حمایت فدراسیون قرار گرفت و اين امر باعث شد ورزش بانوان معلول با بهره مندى از ظرفيتهاى  فنی، پشتیبانی و بودجه ای بتواند پیشرفت و توسعه قابل ملاحظه ای داشته باشد و از آن زمان تا کنون در 10 رشته ورزشی برای بانوان فعال و در 9 رشته اعزام به رويدادهاى متعدد بین المللی داشته باشیم.این امر نشان می دهد در فدراسیون جانبازان و معلولین تبعیض جنسیتی معنا ندارد.

مشرف جوادی تصریح کرد: تاکنون حدود 170 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردیم که نخستین مدال بانوان را معصومه کارگرذوقى در رشته تنیس روی میز درسال ١٣٧٠و در مسابقات جهانى استوك مندویل انگلستان براى ایران كسب کرد .

نائب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: ورزشکاران ما با اعتقاد به ارزش های اسلامی و با شعار "ما می توانیم" توانستند افتخارات بسیاری را رقم بزنند.
حضور بانوان در 5 رشته ورزشی دو ومیدانی، والیبال نشسته، تیراندازی، تیروکمان و قایقرانی و پرچمداری زهرا نعمتی و عشرت کردستانی برای دو کاروان ایران در المپیک و پارالمپیک ریو، همچنین افزایش سه برابری تعداد سهمیه نسبت به لندن نمونه هایی از موفقیت بانوان ورزشکار است که به شعار خود جامعه عمل پوشاندند.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر انگیزه شرکت در ورزش بین بانوان دارای معلولیت بیشتر شده و اکنون شاهد موفقیت آنها در مسابقات مختلف بین المللی هستیم.

مشرف جوادی ادامه داد: امروز در فدراسیون جانبازان و معلولین تفاوتی بین ورزشکاران مرد و زن وجود ندارد شايستگى در ابعاد مختلف وتوانايى مهمترين عامل انتخاب و پیشرفت ورزشکاران است و خوشبختانه بانوان ما توانستند به خوبی ازفرصتهاى ها بهره برده وشايستگيهاى خود رانشان دهند تا جایی که پرچمدار دو کاروان ایران در المپیک و پارالمپیک ریو باشند.

وی در خصوص پنج رشته اعزامی به ریو بیان کرد: در دو رشته والیبال نشسته، قایقرانی و کامپوند بانوان رشته تیروکمان برای نخستین بار است که در پارالمپیک شرکت می کنیم و در حال حاضر ملی پوشان در همه رشته ها از شرایط مطلوبی برخوردار هستند و امیداوریم در ریو نتایج بهتری کسب کنیم.

مشرف جوادی افزود: برنامه منسجم و خاص، اردوهای منظم و حضور در مسابقات و دیدارهای بین المللی تدارکاتی از دلایل موفقیت ملی پوشان در کسب سهمیه نسبت به لندن است که بانوان در پی آن توانستند از  96 سهمیه کسب شده، 23 سهمیه در پارالمپیک ریو را به خود اختصاص دهند.

نائب رئیس فدراسیون بانوان در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس فدراسیون، روسای هیات های استانی، کمیته ملی پارالمپیک و خانواده ملی پوشان تشکر می کنم که با حمایت و همدلی خود به افتخار آفرینی ورزشکاران کمک زیادی کردند و امیدوارم در پارالمپیک ریو مدال های خوش رنگ تری نسبت به لندن کسب کنیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار