ایلام؛

ترویج سیره امام رضا(ع) با برگزاری جشنواره رضوی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری جشنواره های رضوی در سراسر کشور ترویج و تبیین سیره و منش حضرت امام رضا(ع) در جامعه را بدنبال خواهد داشت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی اعلام کرد: برپایی این جشنواره های ارزشمند باید انعکاس دهنده سیره عملی، اخلاقی و عرفانی ائمه معصوم (ع) به ویژه حضرت ثامن الحجج (ع) باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی همزمان با دهه کرامت در استان های مختلف کشور از جمله ایلام افزود: باید در این برنامه های ارزشمند فضایل، مناقب و مکارم امام رضا (ع) به نحو مطلوب برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود.

وی اضافه کرد: از طرفی حضور کاروان خدام رضوی در کنار برگزاری جشنواره رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در استان های مختلف موجب برکت خواهد بود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران موجب افتخار و سربلندی ملت است، گفت: میلیون های ایرانی در طول سال وظیفه خود می دانند که به پاس این نعمت الهی به زیارت حضرت امام رضا(ع) بروند ولی عده ای از این زیارت بی نصیب مانده که حضور کاروان خدام رضوی در استان ها و برگزاری جشنواره رضوی می تواند جایگزین زیارت امام هشتم شود.
 
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی برای چهاردهمین دوره همزمان با دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که امسال استان ایلام برای نهمین سال میزبان این جشنواره خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.