والی هرات: ایران به کشوری الگو در جهان تبدیل شده است

محمد آصف رحیمی گفت: ایران با پیشینه تاریخی و تجربیات موفق، امروز به کشوری الگو در جهان تبدیل شده وخدماتش به اتباع افغانستان هم قابل تقدیر است.

والی هرات: ایران به کشوری الگو در جهان تبدیل شده است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد آصف رحیمی در جریان بازدید از گذرگاه سرحدی دوغارون در ولسوالی تایباد واقع در شرق ولایت خراسان رضوی ایران، گفت: در نخستین سفر به خراسان رضوی تا حدودی با ظرفیت‌های این ولایت خراسان آشنا شده و از آن به عنوان الگو برای توسعه هرات استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم از تجارب دولت ایران به ویژه خراسان رضوی استفاده کنیم و با برگزاری نشست‌های مشترک به تقویت و گسترش روابط بیافزاییم.

وی ادامه داد: افغانستان هم می‌تواند در زمینه‌های زراعت، معدن و انتقال آب به ایران و خراسان رضوی کمک‌های شایانی داشته باشد.

والی هرات گفت: ایران با پیشینه تاریخی و تجربیات موفق، امروز به کشوری الگو در جهان تبدیل شده و همچنین خدماتش به اتباع افغانستان قابل تقدیر است.

ولسوال تایباد نیز در این دیدار گفت: دوغارون در نقطه صفر سرحدی دو کشور به عنوان پل ارتباطی آسیای میانه فرصتی برای توسعه همه‌جانبه است.

حسین شرافتی راد افزود: روزانه افزون بر ۶۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در این معبر مرزی رفت و آمد دارند و ۵۰ درصد کالاهای صادراتی خراسان از این مرز وارد افغانستان می‌شود.

محمد آصف رحیمی که به منظور شرکت در اجلاس مشترک والیان ولایت‌های سرحدی ایران و افغانستان به مشهد سفر کرده بود تایباد را به مقصد هرات ترک کرد.

این اجلاس با حضور والیان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ایران و والیان ولایت‌های سرحدی هرات، فراه و نیمروز افغانستان برگزار شد.

مهمترین شهرهای نزدیک به سرحد افغانستان در ولایت خراسان رضوی ایران تایباد و تربت جام هستند. هرات نیز عمده‌ترین شهر افغانستان در نزدیکی سرحد با ایران است.

پیام آفتاب نوشت: گذرگاه سرحدی «اسلام قلعه» واقع در ولایت هرات در نقطه صفر سرحدی افغانستان در جوار گمرک دوغارون ایران واقع است. ولایت هرات افغانستان یک میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار