وزیر بهداشت;

برنامه‌ریزی جامع مهم‌ترین اقدام دولت در طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت،درمان و آموزش کشورگفت: برنامه ریزی جامع مهم ترین اقدام دولت در طرح تحول نظام سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن قاضی زاده هاشمی در نشست خبری  اجلاسیه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که  در دانشگاه پزشکی فردوسی برگزار شد، افزود: اولویت دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام رضا (ع)  که  باید کار ساختمانی آن تمام شود و این بیمارستان جزء پروژه ای بزرگ و مهم  در استان است.
وی تصریح کرد: در حال حاضرخطاهای پزشکی افزایشی پیدا نکرده و اینکه خطاهای پزشکی بیشتر دیده می شود به دلیل  گسترش وسایل ارتباط جمعی است.
وی با اشاره به اینکه سرانه درمان استان ها در کل کشور کم است، افزود: سرانه و بودجه درمان در کل کشور  کم است  که در  همه مراکز و اورژانس ها  شاهد آن هستیم  و این موضوع در 30 سال اخیر وجود داشته و باید نمایندگان مشهد کمک کنند که مرکز تصمیم گیری در این زمینه  به وجود آید.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش کشور ادامه داد: در زمینه بهداشت روانی  کارشناسان و مراقبین سلامت در جامعه به کار گرفته شده اند و به ازای هر 3 هزار نفر یک نفر در پایگاه های سلامت وجود دارد که در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستیم.
قاضی زاده با بیان اینکه هاشمی چالش عمده طرح تحول نظام سلامت بحث بودجه است، گفت:  در بحث طرح تحول سلامت هم در زمینه مطالبات بخش خصوصی و هم بخش عمومی  مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم مجلس به لایحه اصلاحیه بودجه 95 رای مثبت دهد که مشکل اعتبارات بیمه  ها حل شود وهمچنین مشکل  بیمه مراکز درمانی و تجهیزات و پرسنل تامین شود.
وی تصریح کرد: بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش  از 6 درصد به 9 درصد افزایش یافته است که در سالهای اخیر  تقریبا بودجه بهداشت دوبرابر شده است ولی باز هم این سرانه کم است.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش کشوربا اشاره  به اینکه تعداد تخت های بیمارستانی در کشور کم داریم، افزود: تعداد تخت های بیمارستانی بخش روان پزشکی کشور بسیار کم است و در استان البرز فقط 4 تخت در این بخش وجود داشت که امیدواریم تا پایان سال 100 تخت خواب دیگر تحویل داده شود.
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران  درباره وضعیت بیمارستان قائم گفت : ما دو سال پیش پیشنهاد دادیم که مورد قبول توسط مقامات محلی واقع نشد  و مردم و بیمارستان قائم ضرر کرد  که می شد می توانست به گونه ای باشد که با این جایگزینی 2000 تخت خواب بیمارستانی اضافه شود که این کار صورت نگرفت.

انتها ی پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار