مشهد؛

بهره برداری از هفتمین آزمایشگاه نانو درمشهد

هفتمین آزمایشگاه نانو با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویستدمیلیون ریال صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاح هفتمین آزمایشگاه نانو دانش آموزی استان با اشاره به این که فناوری جدید به کشورها امکان رقابت در عرصه پیشرفت می دهد گفت: دو مقوله ای که به کشورها کمک می کند تا عقب افتادگی توسعه خود را جبران کنند فناوری اطلاعات و فناوری نانوتکنولوژی است که خوشبختانه کشور ایران رتبه نخست این فناوری را در بین 57 کشور مسلمان دارد.

سید جواد حسینی با بیان این که ایران دارای رتبه هفتم جهانی در حوزه فناوری نانو است گفت: در ایران ما رتبه اول فناوری نانو را در بین 57 کشور مسلمان د اریم و رتبه اول در رشد و در جهان رتبه هفت را در اختیار داریم و 5/4 درصد تولید علم در عرصه فناوری نانو دنیا در بین کشور اسلامی و 45 درصد تولید دانش در این حوزه مختص به ایران می باشد.

وی با بیان این که کشور ایران در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد به ترتیب مجهز به 15 و 35 دانشگاه با رویکرد فناوری نانو است افزود: 16 هزار پایان نامه در این حوزه و 300 محصول تولید شده توسط 150 شرکت داخلی در فناوری نانو امروز فعال هستند و مزیت علم نانو قابیلت آن به کاربردی شدن و ایجاد ارزش افزوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این که یکی از انتقادات در دنیا به حوزه دانش عدم مهارتی و کاربردی بودن دانش ها است افزود: متاسفانه در دنیای امروز دانش ها بیشتر کپسولی شده است و از بین 921 مقاله آی اس آی تنها یک مقاله از ایران منجر به تولید کاربردی می شود.

حسینی تصریح کرد: اما خوشبختانه فناوری نانو امکان کاربردی شدن و ایجاد ارزش افزایی اقتصادی دارد و زمینه بی نظیر تسلط بشر بر جهان ماده را فراهم می کند؛ نانو دانشی ترکیبی بوده و تمام دانش ها را به خدمت می گیرد.

وی از نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به این حوزه خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با ستاد نانو برنامه توسعه مهارت های این رشته در سطح دانش آموزی را در دستور کار خود قرار داده و به طور مشخص سه هدف شناسایی دانش آموزان برتر، پایدار کردن دانش نانو و فراهم کردن امکان پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی این فناوری را دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار