انتقاد نماینده حزب دموکرات از سنگ‌اندازی در برابر توافق ایران و بوئینگ

نماینده دموکرات ایالت اورگن از تلاش‌ها برای برهم زدن توافق ایران و شرکت هواپیماسازی بوئینگ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ویکلی استاندارد ؛ "ایرل بلومنور،" نماینده دموکرات از حوزه انتخابیه سوم اورگن، تلاش‌های عده‌ای از مخالفان توافق هسته‌ای ایران را برای برهم زدن معامله این کشور با کمپانی بوئینگ تقبیح کرد.


"بلومنور" در این باره گفت: فکر می‌کنم یک اقدام خطرناک را دنبال می‌کنید، مردم را به شرایطی مانند جنگ‌های صلیبی سوق می‌دهید و کاری می‌کنید تا آنها هم به مخالفت با فروش بوئینگ به ایران بپردازند. چگونه ممکن است با تعامل تجاری مخالفت کنید که در ده سال آینده دست‌کم 100 هزار فرصت شغلی جدید را برای آمریکایی‌ها بوجود می‌آورد؟

این عضو مجلس نمایندگان در ادامه افزود: برقراری ارتباط تجاری با ایران می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری را پیش روی آمریکا قرار دهد. انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز در پیش است که می‌توان نشانه مثبتی برای همه ما باشد. به نظر می‌رسد تحولات مثبت فراوانی در پیش رو داریم و همانطور که آمریکا روابط دیپلماتیک خود را با کوبا از سر گرفت، می‌توانیم با ایران هم وارد تعامل شویم. معتقدم اگر در 40 سال گذشته اجازه می‌دادیم مردم آمریکا و کوبا آزادانه میان دو کشور سفر کنند، روابط آمریکا و کوبا خیلی پیش‌تر از سر گرفته می‌شد و کدورت‌ها بر طرف می‌شدند. این را به این دلیل نمی‌گویم که "فیدل کاسترو" رهبر خوبی بود و یا آرزو داشت بار دیگر با آمریکا روابط سیاسی برقرار کند؛ موضوع این است که قدرت تعامل به خودی خود ما را به سمت بهبود روابط پیش می‌برد.

"تونی وِرستاندیگ،" معاون مدیر اجرایی مرکز صلح خاورمیانه، در این باره مدعی شد: نمی‌توان تاثیر فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران را بر اقتصاد مردم آمریکا نادیده  گرفت؛ اما فراموش نکنید این کشور در حال حمایت ار تروریسم است و نمی‌توان با در اختیار قرار دادن تجهیزات پروازی به آنها، خطر گسترش و تقویت تروریسم را بالا برد.

"ایلیا شیمان،" یک کارشناس رادیو و تلویزیونی در آمریکا، به موضوع ناامنی پروازهای داخلی ایران به دلیل فرسوده شدن ناوگان هوایی این کشور پرداخت و گفت: ایران یکی از خطرناک‌ترین خطوط هوایی داخلی را در جهان دارد. تصور کنید خانواده شما یکی از قربانیان سقوط هواپیما به دلیل فرسودگی هواپیما بوده است، در آن زمان بدون شک شما هم کسی را که مانع از فروش هواپیماهای جدید و سالم به کشورتان می‌شود را مسئول خواهید دانست. 

باوجود نظرات موافق و مخالف درباره فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران، انجام این معامله از سوی کنگره ممنوع اعلام شد و عملا تمام راه‌ها برای فروش بیش از 100 فروند هواپیمای بوئینگ به ایران مسدود شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
متاسفم هنوز فکر میکنیم همه چیز رو خودمون باید بسازیم. درک اقتصادی نداریم. مگه میشه همه چیز رو خودمون درست کنیم. یاک 141 رو فراموش کردین سه فروند ساختیم دو تاش سقوط کرد. بر فرض بسازیم . چه قد به صرفه است. نیم نگاهی به وضعیت خودروسازی بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
باید برای این قرداد های خارجی در زمانی که 60درصد صنعت کشور بخاب عمیقی فرو رفته تأسف خورد.
اکنون اقتصاد مقاومتی به یک رویای زیبای تو خالی تبدیل شده که با نادیده گرفتن توان داخلی به پوک و خالی شدن آن بیشتر کمک میکنیم و حاضریم در مقابل ایجاد صدها هزار شغل در آمریکا و کشورهای اروپایی جوانان کشور را بیکار و نخبگان را فراری داد با پول انن قرداد ها می توان با برنامه ریزی درست و حساب شده و استفاده ار جوانان همین مرژو بوم بزرگترین شرکت ساخت هواپیما را در کشور در مدت 15سال راه انداخت به شرطی که با فراهم کردن زمینه جوانانی که از کشور رفته اند نیز بازگرداند.برای هواپیماهای فرسوده نگران نباشید یکسال از توافق هسته ای گذشته و بعد از گذشت 4سال دیگر چیزی مانع خرید سلاح و هواپیما نمیشود حتی مصوبه های سنای آمریکا.بازار کشور اکنون بزرگترین فرصت برای دولت و ملت ایران است که فقد یکبار برای همیشه خورد را باور کنند و به فرزندان خود فرصت دهند که کشور را با توان صد در صدی به جلو ببرند..ثابت کرده ایم که دست یافتن به تکنولوژی های برتر با اعتماد به جوانان کار آسانی بوده است باید در مدیریت کشور و برنامه ریزی های کلان تغییر ایجاد شود و سخنان رهبری بیشتر از پیش به کار گرفته شود.
با اندک تحقیقی میتوان فهمید چند درصد از مدیران شرکتهای بزرگ اروپایی و إمریکایی از بیمارستان های آلمان و انگلیس گرفته تا ناساو و گوگل و ماکروسافت ایرانی هستند.
به امید شکوفایی جوانان این ملت بزرگ در سایه اعتماد مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
اگر دولتمردان امریکا عقل در سرشان بود و دنبال منافع خود بودند تا حالا تمامی مشکلات برجام حل شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
یه کاری نکنین دنیا رو رو سرتون خراب کنیم . اونوقت آرزو میکردین کاش هواپیماها رو مجانی بهشون میدادیم . خودتون خوب میدونین اگه شیش ماه تنگه رو ببندیم همه دنیا هوار میشه رو سرتون چه برسه به الان که سالها میتونیم تنگه رو ببندیم . به نظر من تنگه رو با یکی از هزاران موشکی که روی تنگه هدفگیری شده از وسط کویر بزنیم تا حساب کار دستشون بیاد
آخرین اخبار