سازمان ملل بازگشت کارکنان خود به صحرای باختری را خواستار شد

شورای امنیت سازمان ملل خواستار بازگشت کارکنان این سازمان به صحرای باختری برای انجام ماموریت صلح شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست پس از آن صورت گرفت که دولت مغرب با بازگشت نخستین گروه از کارکنان سازمان ملل متشکل از 25 نفر به سرکار خود در صحرای باختری موافقت کرد.

مغرب در ماه مارس به نشانه ابراز خشم از اظهار نظر بان کی -مون دبیر کل سازمان ملل که از واژه ' اشغال ' برای توصیف موقعیت صحرای باختری استفاده کرده بود، پرسنل این سازمان را اخراج کرده بود.

شورای امنیت در ماه آوریل با تصویب قطعنامه ای خواستار بازگشت اعضای نمایندگی سازمان ملل در منطقه معروف به مینورسو و انجام وظیفه آنها به طور کامل شده بود و برای نیل به این هدف سه ماه به مغرب فرصت داده بود.

به دنبال یک نشست غیر علنی شورای امنیت ، کورو بسشو سفیر ژاپن که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را به عهده دارد، گفت :' ما هنوز به هدف انجام وظیفه کامل ' نرسیده ایم و قطعا لازم است اقداماتی انجام شود. '

وی افزود : اعضای شورا امیدوارند که این ماموریت در اسرع وقت به طور کامل اعاده شود. تصمیم رباط برای اخراج حدود 75 تن از کارکنان سازمان ملل ، ماموریت مینورسو را برای کمک به حفظ آتش بس برقرار شده در این منطقه مورد مناقشه در سال 1991 کمک کند.

عمر هلال سفیر مغرب در سازمان ملل پس از نشست شورا به خبرنگاران گفت : بحران پایان یافته و پیش از این 25 تن از کارکنان بازگشته و بقیه نیز باز خواهند گشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار