لس‌آنجلس تایمز: نقش احتمالی بیل کلینتون در جناح شرقی کاخ‌سفید چه خواهد بود؟

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بررسی مسئولیت‌های احتمالی بیل کلینتون در صورت راهیابی همسرش به کاخ‌‌سفید پرداخت.

لس‌آنجلس تایمز: نقش احتمالی بیل کلینتون در جناح شرقی کاخ‌سفید چه خواهد بود؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با سخنرانی سه‌شنبه شب «بیل کلینتون،» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، در گردهمایی ملی حزب دموکرات- که همسرش در آن شب، به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب معرفی خواهد شد- نام این زوج در تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد. پیش از این سابقه نداشته که همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به عنوان نامزد منتخب یکی از احزاب اصلی معرفی شود. 

در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری، پرسش‌هایی درخصوص تقسیم قدرت در کاخ‌سفید مطرح خواهد شد. یکی از سؤال‌های مهم این خواهد بود که «تیم کین، معاون اول انتخابی کلینتون چگونه خود را با شرایط پرازدحام جناح غربی کاخ سفید وفق خواهد داد؟» 

در ادامه گزارش، از بیل کلینتون به عنوان مشاوری خوب برای همسرش و در عین حال، فردی که گاهی درگیر مباحث چالش‌برانگیز می‌شود، یاد شده است. یکی از تازه‌ترین اقدامات مشکل‌ساز بیل کلینتون ماه گذشته در «فینیکس» پایتخت ایالت «آریزونا» روی داد که رئیس‌جمهور اسبق آمریکا خود را به هواپیمای حامل «لورتا لینچ،» دادستان کل آمریکا و مسئول رسیدگی به پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رساند و با وی شروع به صحبت کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: یکی از مباحث داغ روز پیش‌بینی محدوده اختیارات و وظایف بیل کلینتون در کاخ‌سفید در صورت انتخاب همسرش به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکاست. 

برخی کارشناسان سیاسی احتمال می‌دهند بیل کلینتون در سفرهای دیپلماتیک به خارج از کشور همراه همسرش باشد. این موضوع به معنای سفرهای بسیار و دور بودن بیل کلینتون از «کین» خواهد بود.

به احتمال زیاد، معاون رئیس جمهور جدید بیشتر به بهبود روابط دولت و سنای آمریکا خواهد پرداخت. همچنین، پیش‌بینی می‌شود رابطه بیل کلینتون و تیم کین باعث بوجود آمدن اختلافات زیادی شود؛ زیرا، حضور دو قطب مخالف قدرت در دولت دردسرهای بسیاری به همراه خواهد داشت. 

راجر سالازار، یکی از مشاوران سیاسی در کالیفرنیا که از سال 1994 تا 1999 در این زمینه فعالیت کرده است، به بررسی تفاوت‌های رفتار کلینتون‌ها با «اَل گور،» معاون رئیس‌جمهور در دولت بیل کلینتون و برخورد احتمالی آن‌ها با «کین» پرداخته است. سالازار در این باره اظهار داشت: «کین به عنوان یک عامل مخرب نخواهد بود، به این خاطر که کلینتون ها توانسته‌اند تجربه بی نظیری را در سال های اخیر کسب کنند.»

سالازار همچنین پیش‌بینی کرده بیل کلینتون ممکن است در مقایسه با بسیاری از همسران روسای جمهور آمریکا، نقش کمرنگ‌تری داشته باشد.

فعالیت های بیل کلینتون در سازمان خیریه خانوادگی‌شان، می تواند با وظایف سیاسی آینده وی در تضاد باشد. حتی زمانی که هیلاری کلینتون عنوان وزیر امور خارجه آمریکا را به دست آورد، این پرسش مطرح شد که کمک کنندگان به سازمان خیریه وی از مزیت‌های خاصی بهره مند شدند.

افرادی که با بیل کلینتون در دهه 90 میلادی همکاری کرده‌اند، می‌گویند  قابلیت‌های بیل کلینتون و توان وی در ایجاد روابط نزدیک با رأی‌دهندگان،  می‌تواند به دولت تحت ریاست همسرش قدرت قابل توجهی ببخشد. با این حال، تعداد کمی از آن‌ها در خصوص آینده اقدامات این دو زوج اتفاق‌نظر دارند. 

آینده کلینتون‌ها در کاخ سفید نامشخص است. با این وجود، بیل کلینتون توانسته جایگاهی اصلی را در کمپین هیلاری کلینتون از آن خود کند. در حالی که هیلاری کلینتون تنها از 40 درصد محبوبیت برخوردار است، بیل کلینتون با محبوبیتی بیشتر از 50 درصد توانسته به روند انتخابات همسرش کمک شایانی کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار