افزایش 22 درصدی جمعیت آهوان در جزیره خارگ

جمعیت آهوان جزیره خارگ 22 درصد افزایش یافته است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جزیره مرجانی خارگ یکی از زیستگاه‌های آهوست و سال‌هاست که آهوان در کنار مردم این جزیره و تاسیسات نفتی زندگی می‌کنند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می‌گوید: در طرح پایش و آماربرداری از آهوان جزیره خارگ که پس از زادو ولد بهاره انجام گرفته و تازه تمام شده، تعداد آهوان این جزیره 22 درصد بیشتر از زمستان شده است.

به گفته حسین دلشب، این گونه چند دهه قبل از دیگر نقاط استان به این جزیره وارد شد و با توجه به شرایط مساعد زیستی جمعیت آنها افزایش یافت.

وی می‌گوید: اداره کل حفاظت محیط زیست هم با وجود توسعه فراگیر صنعتی در خارگ، تلاش کرد این گونه بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

 دلشب استقرار واحد محیط زیست با چند مأموران اجرایی شبانه روزی، ایجاد یک انبار نگهداری علوفه و آبشخور در نقاط مختلف جزیره همراه با اجرای طرح تعدیل جمعیت و پیشگیری از گسترش بیماری را از جمله کارهایی عنوان می‌کند که برای حفاظت از آهوان خارگ انجام گرفته است.

 پیش از این مسوولان حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره افزایش جمعیت آهوان خارگ ابراز نگرانی کرده و گفته بودند ممکن است گسترده شدن تعداد آهوان، باعث گسترش بیماری و از بین رفتن آنها شود.

طرح انتقال آهوان به زیستگا‌ه‌های دیگر از جمله طرح‌هایی است که کارشناسان برای بهبود شرایط زندگی این گونه در جزیره خارگ پیشنهاد می‌دهند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.