قزوین؛

توزیع گوشت بلدرچین فقط با بسته بندی مجاز

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: به منظور ساماندهی عرضه گوشت بلدرچین، توزیع این محصول فقط به صورت بسته بندی مجاز امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بهمن نقیبی افزود:گوشت این پرنده باید در کشتارگاه های طیور و زیر نظر بازرسان دامپزشکی کشتار و پس از بسته بندی در مراکز مجاز، به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد:  توزیع گوشت بلدرچین در شهر قزوین از سوی  خودروی سردخانه دار و تحت نظارت دامپزشکیانجام می شود .

نقیبی یادآور شد: اجرای این طرح به منظور جلوگیری از تقلب و عرضه غیربهداشتی این فرآورده انجام و محصولات بدون بسته بندی و درج تاریخ تولید و انقضا نیز جمع آوری می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: در بازدید مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از مراکز عرضه سطح شهر مشخص شد محموله های گوشت منجمد بلدرچین با خودروهای بدون سردخانه در بازار عرضه می شود.

به گفته نقیبی، با توجه به اهمیت موضوع، همه محموله های بدون مجوز حمل در یک طرح ضربتی از سطح مراکز عرضه جمع آوری شد تا توزیع کنندگان این محصول با اصلاح ناوگان حمل و تهیه خودرو مجهز به سردخانه، اقدام به توزیع مجدد در شرایط مناسب بهداشتی کنند.

وی یادآور شد: حمل و نقل هرگونه فرآورده خام دامی باید در شرایط مناسب دمایی و با رعایت زنجیره سرد انجام شود.

نقیبی از شهروندان خواست مواد پروتئینی مورد نیاز خود را  از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به بسته بندی مناسب، تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.

استان قزوین دارای پنج واحد کشتارگاه طیور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.