حسن‌زاده: ارتباط دادن صدور کارت ‌های بازیکنان به کمیته انضباطی صحیح نیست

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون گفت: تکلیف قانونی سازمان لیگ در صدور کارت همه بازیکنان مشخص است و ارتباط دادن موضوعات به کمیته انضباطی صحیح نیست.

حسن‌زده در گفتگو با خبرنگارحوزه فوتبال  و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس از کنعانی‌زادگان و اینکه کارت بازی این بازیکن صادر شده است گفت: با توجه به این که کارت بازی کنعانی‌زادگان از سوی سازمان لیگ صادر شده بر همین اساس بررسی این مسئله به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند و باید بگویم: در خصوص اینکه کارت بازی به درستی صادر شده یا خیر مربوط به سازمان لیگ خواهد بود.

وی درباره صحبت‌های شهبازی مبنی بر اینکه کمیته انضباطی می‌تواند 5 دقیقه به بازی جلوی بازیکن مد نظر را بگیرند توضیح داد: در ابتدا باید بگویم این مطلب شهبازی اشتباه است چرا که این مسئله ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد و اگر کارت بازی این بازیکن صادر شده یعنی اینکه سازمان لیگ به درستی وظیفه خود را انجام داده است و می‌تواند به کار خود نیز ادامه دهد و حتی اگر کارت این بازیکن به درستی هم صادر نشده باشد قانون مشخص است . بنابراین صدور کارت تنها به سازمان لیگ ارتباط دارد و کمیته انضباطی در این خصوص نقشی ندارد.

حسن‌زاده ادامه داد: در مورد پرونده کنعانی‌زادگان باید بگویم اینکه نتیجه پرونده این بازیکن اساسا حکم به نفع چه کسی خواهد بود باید در ابتدا شکایت باشگاه صورت بگیرد و مراحل قانونی آن که بسیار طولانی است نیز طی شود و در نهایت طرفین دعوت و پس از رسیدگی حکم صادر شود. با این تفاسیر سرنوشت فعلی این بازیکن هیچ‌گونه ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد و در نهایت باید بگویم اگر آقای شهبازی کارت را درست و قانونی صادر کرده است خودش باید جوابگو باشد و اگر هم خللی یا اشتباهی داشته باشد هم سازمان لیگ باید از عملکرد خود دفاع کند و این درست نیست وظایف و تکالیف بخش‌های کمیته‌های فدراسیون به هم آمیخته شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان اظهار داشت: لازم است نفر اول سازمان لیگ یا سخنگوی این سازمان راجع به این مسائل اظهار نظر کند و اینکه هر کسی در سازمان لیگ در پاسخ به رسانه‌ها اظهار نظر شخصی نماید پسندیده نیست. باز هم تأکید می‌کنم تا زمانی که کمیته انضباطی مطابق مقررات حکمی راجع به سرنوشت کنعانی‌زادگان صادر نکرده ، اظهار نظری هم نمی‌کند چون ما نمی‌دانیم که حق با پرسپولیس یا استقلال خواهد بود.
 اما مهم این است اگر سازمان لیگ درست عمل کرده است، به عملکرد خود اعتقاد داشته باشد و به کار خود ادامه دهد و اگر درست هم عمل نکرده باشد باید مطابق مقررات مسئول عمل خود باشد در هر صورت این موضوع هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد و تکلیف قانونی سازمان لیگ در صدور کارت همه بازیکنان مشخص است و ارتباط دادن موضوعات به کمیته انضباطی صحیح نیست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار