مارکت واچ: حملات تروریستی، گردشگران را از اروپا فراری داده است

به دنبال حملات اخیر در آلمان و فرانسه، سفر گردشگران به کشورهای اروپایی کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مارکت واچ، حملات تروریستی اخیر اروپا بسیاری از گردشگران را در فصل تابستان از سفر به کشورهای اروپایی منصرف کرده است. این مسئله بر مشکل هتل های زنجیره ای و شرکت های هواپیمایی که پیشتر با احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دست و پنجه نرم می کردند، افزوده است. 

تحلیلگران بر این باورند که کاهش رزرو هتل ها و سفرهای هوایی حتی به شهرها و کشورهای اروپایی که تاکنون با هیچ حمله تروریستی مواجه نبوده اند هم کشیده شده است. این گونه مسائل می تواند بر اقتصاد اروپا تأثیرگذار باشد و به شرکت هایی از جمله ایرفرانس-کی ال ام، آکورهتلز اس ای و گروه هتل های پی ال سی آسیب برساند.

به نوشته مارکت واچ، تلاقی این عوامل منفی بر بازار کسب و کار اروپا نیز ضربه زده است.  به نظر می رسد مسافران پس از حملات اخیر مونیخ آلمان و نیس فرانسه اندکی محتاط تر شده باشند. این روزها رشد اقتصادی در بیشتر کشورهای اروپایی کاهش یافته است. پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم 8.6 درصد از ارزش پوند در برابر دلار آمریکا کاسته شده است.

به دنبال حمله تروریستی نیس فرانسه، میزان رزرو هتل ها و خطوط هوایی کاهش یافت. هتل های لندن و آمستردام نیز به ترتیب با کاهش 2.7 درصدی و 8.3 درصدی مسافر در مقایسه با سال گذشته همراه بودند. 

این درحالیست که دیگر بخشهای جهان از این ناامنی بوجود آمده در اروپا سود برده اند. بنابر اعلام "فوروارد کیز،" رزروهای بین المللی به مقاصدی از جمله چین و استرالیا در مقایسه با سال گذشته 7.8 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار