گلایه شهرستانی‌ها پایانی ندارد/ سالن‌هایی که دیگر سینما نیستند

سال‌ها است که شهرستانی‌ها از نبود سالن‌های نمایش در شهرشان گلایه‌مندند.

گلایه شهرستانی‌ها پایانی ندارد/ سالن‌هایی که دیگر سینما نیستندبه گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالیان سال است مردم شهرستان‌های مختلف کشور از نبود سالن‌های نمایش مناسب برای اکران فیلم‌های سینمایی در شهرشان گلایه‌مند هستند و این گلایه را با دولت‌های مختلف مطرح کرده‌اند، اما هیچ گاه پاسخ قابل قبولی از مسئولان نشنیدند و همچنان با این معضل فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به همین بهانه به سراغ دو تن از پیشکسوتان سینمای ایران رفتیم تا نظر آن‌ها را درباره این موضوع جویا شویم و راه حل خروج از وضعیت فعلی را مورد بررسی قرار دهیم.

علی معلم تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شرایط نامناسب اکران فیلم‌های سینمایی در شهرستان‌ها گفت: متاسفانه بعد از دهه شصت و هفتاد هر روز وضعیت اکران در شهرستان‌ها بدتر شده چون تعداد سالن‌های شهرستان خیلی کم است و به همان سالن‌های موجود هم رسیدگی نشده و اکنون آن‌ها بسیار ضعیف هستند. همچنین پخش و چرخه فیلم در شهرستان‌ها خیلی بدتر شده و بسیاری از فیلم‌ها اصلا به شهرستان نمی‌رسند.

تهیه کننده «گاوخونی» در خصوص راه حل خروج از شرایط فعلی عنوان کرد: فعال کردن برخی از سالن‌هایی که در شهرستان‌ها در اختیار اداره‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی قرار دارد یکی از راه‌های خروج از این وضعیت است؛ می‌شود حداقل در ساعت‌هایی از روز این‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار داد تا به عنوان سینما مورد استفاده قرار گیرد.

معلم یادآور شد: این موضوع راه حل ساده‌ای دارد اما بحث اصلی مسئله مدیریت است، ما در ایران همه امکانات را داریم ولی متاسفانه مدیریت استفاده از این امکانات خوب نیست.

در ادامه محمد حسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون درباره وضعیت سالن های نمایش در شهرستان ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در تهران وضعیت خوب نیست، آن‌وقت شما انتظار دارید درشهرستان ها شرایط خوب باشد؟ واقعیت این است که سینماها در شهرستان ها به لحاظ امکانات دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت معیشتی مردم در شهرستان خیلی بدتر از مردم تهران است و به همین دلیل بلیت سینما نمی‌تواند در سبد خانوار شهرستانی‌ها جایی داشته باشد، وارد سینما شدن قدری برای شهرستانی‌ها گران تمام می‌شود و آن‌ها ترجیح می‌دهند یک سی‌دی بخرند و در خانه فیلم را تماشا کنند.

کارگردان «توفیق اجباری» در آخر گفت: ان شاالله امکانات سینماها، تبلیغات، کیفیت فیلم‌ها و بیشتر از همه وضعیت معیشتی مردم خوب شود تا شاهد بهبود شرایط اکران فیلم‌های سینمایی در شهرستان ها باشیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار