افزایش وحشت آلمانی ها از وقوع حملات تروریستی

ترس از وقوع حملات تروریستی در میان شهروندان آلمانی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری ان تی وی آلمان، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان دو سال پیش طی نطقی در پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) اظهار داشت: امروز برداشت عموم مردم آلمان این است که جهان از هم گسیخته شده است و حالا به نظر می رسد این پیش بینی درست از کار درآمده است.

نه روز پیش بود در شهر نیس فرانسه، هشتاد و چهار نفر کشته شدند و درست یک روز بعد از آن، کودتای خونینی در ترکیه به وقوع پیوست. در پیامهایی توییتری از این قبیل پیامهای کوتاه کم نیست که سال 2016 سال غم و عزاداری خواهد بود.

سه روز بعد از آن، یک جوان هفده ساله با چاقو و تبر به مسافران قطاری در وورتسبورگ حمله ور شد که بر اثر آن، چهار نفر به شدت زخمی شدند و حالا دو روز بعد، شاهد یک حادثه تاسف بار دیگر در مونیخ هستیم.

یک شهروند زن آلمانی در این باره گفت: احساس می کنم گویا دیگر باید روزمان را با ترس شروع کنیم. مدتهاست اقدامات تروریستی تنها در منطقه خاورمیانه یا آفریقا به وقوع نمی پیوندند بلکه تروریسم حالا به پشت در خانه ما (یعنی به اروپا) نیز رسیده است.

اولریش راینهارد، آینده پژوه آلمانی هم خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از شهروندان آلمانی دلائل بسیاری دارند که به طور گسترده احساس تهدید کنند و این دلائل از جمله شمار فزاینده سوء قصدهای تروریستی ظرف ماههای گذشته است.

در واقع می توانم بگویم که از یک طرف شمار این حوادث و از طرف دیگر نزدیک شدن تروریسم به (خاک) آلمان، علل اصلی این نگرانی است. بعد از تکرار این حوادث در خارج از اروپا و بعد از آنکه تروریسم وارد فرانسه شد اکنون این مساله به ما یعنی به آلمان نیز رسید.

این روزها ترس از اقدامات ترویستی، ترسی واضح و ملموس است. یک شهروند میانسال زن آلمانی هم گفت: برنامه من آن است که دیگر به ترکیه یا جای دیگری، سفر نکنم و در همین آلمان بمانم. کارشناسان تاکید می کنند که نمی توان یک زندگی توام با ترور را به عنوان یک زندگی عادی پذیرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار