پرواز هواپیمایی خورشیدی از قاهره به دبی

منابع مصری از پرواز هواپیمای خورشیدی «سولار امپالس 2» از فرودگاه قاهره مصر به دبی در امارات خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، هواپیمای سولار امپالس 2، که با انرژی خورشیدی کار می کند، بامداد امروز از فرودگاه قاهره به سوی دبی در امارات پرواز کرد تا  آخرین مرحله  را از دور جهانی، که از نهم مارس 2015 آغاز شده است، سپری کند.

این هواپیما حدود 10 روز قبل از شهر سویا در کشور اسپانیا حرکت کرد و با عبور از حریم هوایی الجزایر، تونس، ایتالیا، مالت و یونان به قاهره رسید. 

قرار بود که این هواپیما در 17 ژوئیه جاری به امارات پرواز کند، اما به علت بیماری خلبان میسر نشد.

هدف هواپیمای سولار امپالس، جلب کردن توجه‌ها برای به کارگیری انرژی های پاک است. این هواپیما در نهم مارس 2015 از ابوظبی پرواز کرده است و در 17 شهر دنیا از جمله هفت شهر آمریکا بر زمین نشسته است.

انرژی خورشیدی مهمترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی های موجود در زمین محسوب می شود؛ زیرا انرژی خورشیدی می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اشکال دیگر انرژی تبدیل شود.
 
خورشید از گازهایی نظیر هیدروژن (۷۳٫۴۶ درصد) هلیوم (۲۴٫۸۵ درصد) و عناصر دیگری تشکیل شده است که از جمله آن ها می‌توان به اکسیژن، کربن، نئون و نیتروژن اشاره کرد. طبق آخرین برآوردهای رسمی اعلام شده، عمر آن بیش از ۱۴ میلیارد سال است. در هر ثانیه ۲/۴ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می شود. با توجه به جرم خورشید، که حدود ۳۳۳ هزار برابر جرم زمین است، این کره نورانی را می توان به عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.
 
میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون درجه سانتیگراد است که از سطح آن با حرارتی نزدیک به ۵۶۰۰ درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار