ان‌بی‌سی نیوز: ترامپ و دیگر محافظه‌کاران از جنبش "زندگی آبی‌پوشان اهمیت دارد" حمایت می‌کنند

ان‌بی‌سی نیوز در مطلبی به بررسی جنبش "زندگی آبی‌پوشان اهمیت دارد" و طرفداری محافظه‌کاران آمریکایی از آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ان‌بی‌سی نیوز در مطلبی نوشت: ستایش و دفاع کردن از پلیس آمریکا در حال تبدیل به موضوعاتی مهم برای کاندیداهای جمهوری‌خواه و اعضای این حزب است. این امر به جمهوری‌خواهان کمک می‌کند از جنبش "زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد" فاصله گرفته و در عین حال، به رعایت قانون و کاهش جرم و جنایت تاکید کنند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در سخنرانی‌اش گفت: "حمله به پلیس، حمله به تمام آمریکایی‌ها است. من برای هرکسی که در خیابان‌های آمریکا به دنبال ناامنی است پیامی دارم: وقتی سال آینده سوگند یاد کردم، نظم و مقررات را به کشور باز خواهم گرداند."

ترامپ با پرداختن به مسئله "تهدیدها و خشونت‌های بی‌پایان علیه افسران پلیس"، به حملات تیراندازی به نیروهای پلیس در شهرهای مختلف آمریکا اشاره کرد. این در حالی است که بسیاری از طرفداران جنبش "زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد" از گفته‌های وی انتقاد کرده اند و حمایت ترامپ از پلیس را تنها به منظور جلب توجه می‌دانند.

جنبش "زندگی آبی‌پوشان اهمیت دارد" – که به نیروهای پلیس آمریکا اشاره دارد – همواره دست آویز بسیاری از محافظه‌کاران در آمریکا بوده است. اما کشتار اخیر 5 افسر پلیس در دالاس سبب شده است این محافظه‌کاران از وقوع جنگی علیه نیروهای پلیس خبر دهند.

این سطح حمایت از پلیس که بر خشونت بیش از حد برخی از آمریکایی‌ها دلالت دارد، اختلاف نظرها درباره نژاد، نظارت پلیس و عدالت کیفری را در آستانه حضور ترامپ در سیاست آمریکا و افزایش چشم‌گیر کشتار پلیس در این کشور بیان می‌کند.

دیوید داگان -- یک دانشمند امور سیاسی در دانشگاه جان هاپکینز که بر مسائل عدالت کیفری پژوهش می‌کند -- گفت: "پلیس، مانند سربازان در ارتش، جنبه نمادین دارد. ترامپ در پی اجرای کلیشه‌ای ترین افکار محافظه‌کارانه است. به باور وی، دولت فرضی‌اش باید قانون را بر جامعه‌ای قانون‌گریز حاکم کند. ترامپ از جنبش سیاه‌پوستان برای خودش بهره‌برداری می‌کند."

اما ترامپ در بیان این اظهارات تنها نیست. روز دوشنبه، کلانتر شهر میلواکی – که خود سیاه‌پوست است – از جنبش "زندگی آبی‌پوشان اهمیت دارد" به گرمی استقبال کرد. مت بوین -- فرماندار جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی – عمارت فرمانداری را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با نور آبی روشن کرد.

"پت تومی" – سناتور جمهوری‌خواه پنسیلوانیا – از دولت اوباما به دلیل اتخاذ سیاست‌هایی که دسترسی اداره‌های پلیس محلی را به منابع تسلیحاتی نظامی محدود می‌کند، به تندی انتقاد کرد. دولت اوباما این سیاست را در پی تظاهرات فرگوسن پیش گرفت که در آن بسیاری از فعالان اعلام کرده بودند پلیس خیلی زود از تدابیر ارتشی و تسلیحاتی مانند تانک در برابر تظاهرکنندگان استفاده کرد.

دیوید داگان در این‌ باره گفت: "تمامی سیاستمداران از پلیس حمایت می‌کنند. هیچ فردی از چنین حملاتی طرفداری نخواهد کرد. اما گاهی اوقات، آن گونه که از پلیس حمایت می‌کنید می‌تواند معنایی دوگانه را برساند. این امری است که ترامپ و تومی در حال انجام آن هستند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار