تازه ترین اظهارات گینگریچ درباره مسائل داخلی آمریکا

پولیتیکو در گزارشی به بررسی تازه ترین اظهارات نوت گینگریچ درباره مسائل داخلی آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پولیتیکو، نوت گینگریچ، رئیس سابق کنگره، که با تایید نامزد جمهوری خواهان، قرار است یار اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری باشد، روز دوشنبه نشان داد روحیه پرخاشگرانه اش را از دست نداده و روحیه وی را روشن تر نشان می دهد.

گینگریچ، در دو سری نمایش تلویزیونی در شبکه های اِی بی سی و ام اس ان بی سی  نشان داد اشتهای وصف ناپذیری در خصوص سخن پراکنی علیه باراک اوباما، مسائل نژادی در آمریکا، خانواده بوش و کارزار ترامپ دارد.

گینگریچ منکر این واقعیت شد که عدم حضور جمهوری خواهان برجسته در گردهمایی ملی این هفته جمهوری خواهان در کلیولند، حاکی از مشکلات درونی گسترده تر این حزب است.

او به میت رامنی، نامزد جمهوری خواهان در سال 2012 که یکی از منتقدان سرسخت ترامپ است، حمله کرد و او را طرفدار حزب بادی خواند که حمایتش از حزب «تا زمانی ادامه داشت که ما از او حمایت کردیم».

وی انتقادهای تند و تیزتری هم نثار خانواده بوش کرد که هیچ کدام در گردهمایی کلیولند حضور نداشتند.

گینگریچ در مصاحبه خود با اِی بی سی گفت: «مردم، ترامپ را نامزد کردند چون راضی نبودند و من بی پرده بگویم، خانوتده بوش کودکانه رفتار می کنند.»

وی در ادامه توضیح داد «منظورم از کودکانه، این است که خوب، جب بوش، بازنده شد. فراموش کنید. واقعیت این است که حزب جمهوری خواه برای خانواده بوش، حسابی مایه گذاشته است.»

گینگریچ در همان مصاحبه گفت: ترامپ باید «مانند افراد واجد شرایط رفتار می کرد» و باید به رای دهندگان ثابت می کرد که او «حداقل ارزش ریسک دارد». حزب جمهوری خواهان باید کلیولند را با «وحدت نسبی» اش رها کنند. او گفت: هدف ترامپ از انتخاب مایک پنس هم همین بوده است.

گینگریچ در ادامه تصریح کرد «اگر هدف شما این است که حزب جمهوری خواه را دوباره بر سر کار بیاورید و جمهوری خواهان عادی را بر سرکار بیاورید، مایک پنس، عملکردش از من بسیار بهتر است.»

او در مصاحبه دیگری با ام اس ان بی سی هم به بحث نژادی پرداخت و گفت: برخلاف این که آمریکا هفت و نیم سال رئیس جمهور و وزیر دادگستری سیاه پوست داشته، اما روابط نژادی در آمریکا در تاریخ معاصر، از اهمیت کمی برخوردار هستند. «ما باید تجربه سیاه پوست بودن در آمریکا را بهتر درک کنیم». اما از آن سو، بابت نحوه اعمال قانون از اوباما انتقاد کرد و افزود: این کار بسیار دیر انجام شده است. اوباما تازه بعد از هفت و نیم سال ریاست جمهوری متوجه شده است با کشتار پلیس ها روبه رو است و باید به عنوان رئیس جمهور آمریکا و رهبر نظم و قانون در این کشور، در این باره از طرف خود و دیگران، سخنی بگوید. کارش رقت بار است.»

گینگریچ در ادامه، در خصوص راه حل معضل سیاه پوستان آمریکا گفت: آن ها باید در کارزار ترامپ، نقش فعالی داشته باشند. راه حل های دموکراتیک در شهرهایی مانند شیکاگو، بالتیمور و دیترویت، موثر نبوده اند و گفت بلیط برنده جمهور خواهان، همین افرادی هستند که به حق، خشمگین هستند.

وی اظهار داشت «بگذارید واضح بگویم. سیستم در بالتیمور، کارآمد نیست. در دیترویت هم همین طور. در بخش جنوبی شیکاگو هم کاری از پیش نمی برد. باید تغییر نظام مند را شروع کرد. اتحادیه معلمان با آن مخالفند، اتحادیه کارمندان با آن مخالفند، لیبرال ها با آن مخالفند، و نتیجه این می شود که هیچ تغییری انجام نمی شود.من می خواهم کاری کنم که ترامپ و پنس، پیگیر این مسئله باشند. ما جمهوری خواهان، باید جرات داشته باشیم که وسط بخش جنوبی شیکاگو بایستیم، به بالتیمور برویم، وسط نیویورک بایستیم و راه حل های جدید پیشنهاد کنیم و به مردم حس امید بدهیم.»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار