ان‌بی‌سی نیوز: جنبش "ترامپ هرگز" در کلیولند برای همیشه شکست خورد

ان‌بی‌سی نیوز در مطلبی به بررسی جنبش مخالفان دونالد ترامپ و شکست آن‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، جنبش "ترامپ هرگز" روز سه شنبه پس از انتخاب رسمی دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان در شهر کلیولند ایالت اوهایو با شکست روبرو شد. این جنبش خود را به اشکال مختلف و تحت رهبری افراد متفاوتی نشان داد. اما اشتباهات این جنبش بر هدف آن سایه انداخته بود.

"ترامپ هرگز" تا لحظه آخر مقاومت کرد. آخرین کوشش این جنبش در گردهمایی تبلیغاتی دونالد ترامپ صورت گرفت. آن‌ها سعی داشتند قوانین کنوانسیون را طوری تغییر دهند که نمایندگان به "وجدان خود رای دهند."

پس از اینکه این اقدام آن‌ها ناکام ماند، رئیس ستاد تبلیغاتی ترامپ با خرسندی شکست آن‌ها را اعلام کرد. وی با یکی از خبرنگاران واشینگتن پست تماس گرفته و به او گفت: "هرگز ترامپ، هرگز وجود نخواهد داشت."

با اینکه وی درباره شکست این جنبش به درستی حدس زده بود، پیش‌بینی وی درباره زمان آن اشتباه بود.

علی‌رغم اقدامات تند ستاد تبلیغاتی ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان به منظور فرونشاندن مخالفت‌ها، نمایندگان مخالف ترامپ موفق شدند زمانی که ستاد تبلیغاتی ترامپ و حزب جمهوری‌خواه متذکر شده بودند در این حزب وحدت وجود دارد، نظم کنوانسیون آن‌ها را برهم زنند.

روز سه شنبه، اعضای این جنبش که پیش‌بینی می‌کردند ترامپ رسما نامزد حزب جمهوری‌خواه شناخته شود، تلاش کردند سرعت این روند را نیز کاهش دهند. آن‌ها به ریاست کنوانسیون فشار آوردند تا شخصا با این نمایندگان دیدار کند و به این وسیله آن‌ها بتوانند نامزد مورد علاقه خود را معرفی کنند. اما این طرح نیز عملی نشد.

اما نمایندگان مخالف ترامپ نشان دادند علی‌رغم ادعاهای اعضای حزب جمهوری‌خواه، این حزب چندان متحد نیست. 

اکنون که ترامپ رسما به عنوان کاندیدای جمهوری‌خواهان معرفی شده است، تنها عضوی که یارای مقابله با وی را دارد هیلاری کلینتون است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار