تشدید مشکلات حقوقی فولکس‌واگن در آمریکا/ خودروساز آلمانی متهم به نقض قوانین محیط‌زیست

مشکلات حقوقی شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در جریان دست‌کاری دستگاه‌های کنترل آلایندگی در آمریکا حل نشده است.

تشدید مشکلات حقوقی فولکس‌واگن در آمریکا/ خودروساز آلمانی متهم به نقض قوانین محیط‌زیست استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ چندی پیش مسئولان شرکت خودروسازی فولکس‌واگن از توافق با مقامات آمریکایی خبر دادند تا بر اساس توافق تمامی خودروهای مشکل‌دار یا تعمیر شوند و یا با پرداخت مبلغی بین 5 تا 10 هزار دلار، خودروهای مشکل‌دار از مالکان بازخرید شوند. این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی ازجمله دادستان‌های کل ایالات مریلند، نیویورک و ماساچوست این خودروساز آلمانی را به نقض قوانین محیط‌زیست در سه ایالت آمریکا متهم کرده‌اند.

آن‌ها اعلام کرده‌اند مشکلات حقوقی فولکس‌واگن در جریان دست‌کاری دستگاه‌های کنترل آلایندگی در آمریکا حل نشده است. این در حالی است که شرکت فولکس‌واگن برای پایان دادن به شکایت مالکان آمریکایی خودروهای فولکس‌واگن هزینه‌ای بالغ‌بر 15 میلیارد دلار در آمریکا اختصاص داده است که 10 میلیارد از آن صرف پرداخت خسارت به مالکان و تعمیر خودروهای معیوب می‌شود و بقیه به صندوق حفاظت از محیط‌زیست آمریکا واریز خواهد شد. چنین غرامتی باعث می‌شود سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن برای طراحی و ساخت خودروهایی با سطح آلایندگی صفر به حداقل برسد.

ارزش سهام فولکس‌واگن از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 94) زمانی که اطلاعات مربوط به رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی این شرکت منتشر شد، کاهش یافته است. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر در مقایسه با تابستان سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

رسوایی فولکس‌واگن نخستین بار در سپتامبر 2015، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص فریب ابزار اندازه‌گیری میزان آلایندگی، رسانه‌ای شد. مأموران دریافتند خودروهای دیزلی این شرکت، 40 برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید می‌کنند؛ گازی که می‌تواند برای انسان‌ها مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار