فروش کمپانی آمریکایی که به همکاری غیرقانونی با ایران متهم بود

یک کمپانی آمریکایی که به قاچاق کالا به ایران متهم شده بود پس از اعلام ورشکستگی، فروخته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مورنینگ کال؛ کمپانی " هتران با نام کامل Hetran Inc." که به قاچاق غیرقانونی برخی ماشین‌آلات به ایران متهم شده بود پس از اعلام ورشکستگی، 765 هزار دلار به شرکت "سچویلکیلل با نام کامل  Schuylkill County-based Big B Manufacturing Inc." فروخته شد.

توافق میان دو شرکت آمریکایی در ماه مارس (اسفند) حاصل شد و "راستی بلایلِر،" رئیس سچویلکیلل، از اواسط ژوئن (اواخر خرداد) مسئولیت کمپانی هتران را نیز در اختیار گرفت. از آن زمان نام هتران به Hetran-B Inc تغییر یافت.

مقامات فدرال آمریکا در سال 2014 (1393) کمپانی هتران و "هلموت اوتمان،" رئیس آن را به نقض تحریم‌های ایران و ارسال ماشن‌آلاتی به ارزش 800 هزار دلار از طریق مسیر آبی امارات متحده به ایران متهم کردند. کمپانی ایرانی FIMCO نیز در ارتباط با این پرونده متهم شناخته شد.

کمپانی هرتان پیش از این 100 کارمند داشت؛ اما پس از فروش به "بیگ بی" فقط 10 نفر از این کارمندان حفظ شدند و 60 کارمند دیگر نیز از شرکت "بیگ بی" به ان اضافه شد.

رئیس جدید هرتان اعلام کرد به استخدام کارمندان بیشتر ادامه خواهند داد و اگر مشخص شود برخی از کارمندان قدیمی شایستگی ادامه کار را دارند، از آنها دعوت به همکاری خواهد شد.

"بیگ بی" یک شرکت تامین‌کننده قطعات برای دیگر کمپانی‌های تولیدکننده ماشین‌آلات است و زمانی یکی از منابع اصلی تامین قطعات برای هرتان بود. هرتان در ساخت ماشین‌آلات پردازش فلز و تجهیزاتی مانند تراش افقی برای استفاده در صنایع فولادسازی شهرت داشت.

"اورتمان،" رئیس پیشین هرتان، که در پرونده قاچاق ماشین‌آلات به ایران متهم شناخته و به گذراندن 12 ماه زندان متهم شده بود. وی 337 هزار و 500 دلار از مجموع 837 دلار و 500 دلار جریمه تعیین شده را پرداخت کرد. شرکت ایرانی FIMCO نیز به پرداخت 100 هزار دلار جریمه نقدی متهم شد.

بازرسان فدرال تشخیص دادند ماشین‌آلات تولید شده از سوی هرتان نمی‌تواند در امور نظامی کاربرد داشته باشد و فناوری آن نیز در سطحی نیست که مجازات بیشتر مورد نیاز باشد. 

هرتان در فوریه سال جاری میلادی (بهمن 94) رسما اعلام ورشکستگی کرد و دادگاه ایالتی با فروش آن موافقت کرد. مالک جدید هرتان اعلام کرد فعالیت‌های این شرکت با نام "هرتان بی" ار تمام اتهامات در ارتباط همکاری مبرا خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار