اوباما خطاب به اردوغان: آمریکا به دولت منتخب ترکیه متعهد است

سخنگوی کاخ سفید گفت اوباما در تماس تلفنی با اردوغان بر تعهد آمریکا به دولت منتخب و دمکراتیک ترکیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جزئیات تماس تلفنی اوباما با اردوغان گفت: رئیس جمهور اوباما در این تماس تلفنی بر تعهد آمریکا به دولت منتخب و دمکراتیک ترکیه تاکید کرد.

رئیس جمهور پیشنهاد همکاری با دولت ترکیه درباره هرگونه تحقیقات را برای تعیین دقیق آنچه که روی داده است، داد. رئیس جمهور گفت که انتظار مردم ترکیه این است که تحقیقاتی کامل  و سپرده شدن عوامل این کودتا به دست قانون را مشاهده کنند.
 
جاش ارنست گفت:تعهد دولت و مردم ترکیه به دموکراسی بسیار قوی است. اصول دمکراسی خواهان تحقیقات جامع و کامل در این رابطه است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا دولت ترکیه به طور رسمی درخواست استرداد فتح الله گولن را به دولت آمریکا ارائه کرده است، گفت:وضعیت آقای گولن در این تماس تلفنی مورد بررسی قرار گرفته است و اسنادی از طرف دولت ترکیه به شکل الکترونیکی در رابطه به آقای گولن به دولت آمریکا ارائه شده است و وزارت دادگستری و وازرت خارجه در حال بررسی این اسناد بر اساس معاهده استرداد بین آمریکا و ترکیه که به مدت سی سال وجود دارد، هستند.

وی افزود: در رابطه با وضعیت آقای گولن فرآیند دادرسی در معاهده استرداد بین دو کشور گنجانیده شده است که ما از آن تبعیت خواهیم کرد.فرآیند دادرسی هم در آمریکا وجود دارد که بر اساس آن افرادی که در آمریکا حضور دارند تحت حمایت قرار دارند.

ما تلاش می کنیم که این فرآیند دادرسی به خوبی اجرا شود.این تصمیمی درباره وضعیت آقای گولن نیست.این تصمیمی نیست که رئیس جمهور آمریکا بگیرد.این تصمیمی حقوقی و قانونی است که بر اساس روند دادرسی و حقوقی گرفته می شود که در تدوین معاهده استرداد بین آمریکاو ترکیه لحاظ شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار