ستاد انتخاباتی ترامپ:

اتهام سرقت متن سخنرانی میشل اوباما از سوی همسر ترامپ توطئه کلینتون است

ستاد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه اتهامات مربوط به کپی‌برداری ملانیا ترامپ از سخنرانی میشل اوباما را توطئه کلینتون خواند.

سرقت سخنرانی میشل اوباما بوسیله همسر ترامپ دردسرساز شد/ ستاد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه اتهامات را «بسیار احمقانه» خواند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «ملانیا ترامپ،» همسر نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان، به کپی‌برداری از سخنرانی سال 2008 «میشل اوباما،» همسر «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، متهم شده است. گفته می‌شود محتوای سخنرانی شب گذشته ملانیا ترامپ در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان -که در شهر «کلیولند» ایالت «اوهایو» برگزار شد- بسیار شبیه سخنرانی میشل اوباما در گردهمایی ملی حزب دموکرات در سال 2008 بوده است. 

ستاد انتخاباتی ترامپ امروز (سه‌شنبه)، با رد اتهام سرقت متن سخنرانی میشل اوباما بوسیله ملانیا ترامپ، آن را «بسیار احمقانه» خواند. مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در این خصوص اظهار داشت: تصور اینکه ملانیا ترامپ با علم به اینکه متن سخنرانیش در شب نخست گردهمایی به دقت موشکافی خواهد شد، اقدام به چنین کاری کرده باشد، بسیار احمقانه است. وی ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، را مسئول بوجود آمدن این جنجال خواند.
      
ملانیا ترامپ که متولد کشور اسلوونی است، در سخنرانی شب گذشته خود-که نخستین سخنرانی وی در حمایت از همسرش محسوب می‌شود- با تأکید بر حفظ ارزش‌های خانواده، اظهار داشت: «مادرم از همان کودکی به من آموختند که با مردم با احترام رفتار کنم. اخلاق و ارزش‌ها را در زندگی خود پیاده و همواره به قول خود عمل کنم. من و ترامپ نیز این حرف‌ها را به پسرمان و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنیم.»

میشل اوباما نیز عیناً همین حرف‍‌ها را 8 سال پیش و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری برای حمایت از باراک اوباما ایراد کرده و گفته بود: «من و باراک با ارزش‌های مشابهی بزرگ شدیم. پدر و مادرمان به ما یاد داده بودند حرف ما اعتبار ماست و باید به قولمان وفا کنیم. آنها به ما آموختند با مردم با متانت و احترام برخورد کنیم حتی اگر آنها را نمی‌شناسیم یا با آنها موافق نیستیم. من و باراک زندگی‌مان را بر اساس این ارزش‌ها ساختیم و آن را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنیم.» 

با مقایسه این دو متن به نظر می‌رسد ملانیا سخنان میشل را عیناً کپی‌برداری کرده باشد. همسر ترامپ پیش‌تر مدعی شده بود متن سخنرانی را خودش آماده کرده است. این در حالی است که گفته می‌شود مشاوران ترامپ وی را برای تهیه این متن یاری رسانده‌اند. 
     
ملانیا همچنین تلاش کرد در این سخنرانی، نامزد نژادپرست جمهوری‌خواهان را فردی قاطع، در عین حال مهربان و وفادار معرفی کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار