اعترافات نویسنده واقعی پرفروش‌ترین کتاب ترامپ: عمیقاً پشیمانم / کتابی که درباره او نوشتم، واقعی نیست!

نویسنده واقعی کتاب "هنر معامله" در مصاحبه با نیویورکر از همکاری خود با نامزد جمهوری‌خواهان گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه – تاکنون بارها از خودش به خاطر نگارش کتاب "هنر معامله" تعریف کرده و مدعی شده است که نکته‌های ظریف ذکرشده در پرفروش‌ترین کتابش را در آینده در سمت ریاست جمهوری آمریکا نیز به کار خواهد گرفت.

اعترافات نویسنده واقعی پرفروش‌ترین کتاب ترامپ: عمیقاً پشیمانم / کتابی که درباره او نوشتم، واقعی نیست!

این کتاب که در سال 1987 منتشر شد، زندگی‌نامه ترامپ و مسیری که او تا رسیدن به اوج موفقیت در تجارت و تبدیل شدن به بزرگترین سرمایه‌دار حاضر در بازار املاک و مستغلات نیویورک طی کرده است را با جزئیات تمام شرح می‌دهد.

اعترافات نویسنده واقعی پرفروش‌ترین کتاب ترامپ: عمیقاً پشیمانم / کتابی که درباره او نوشتم، واقعی نیست!اما «تونی شوارتز» به عنوان نویسنده اصلی این کتاب که در ازای دریافت پول، 18 ماه از عمر خود را در دهه 80 میلادی صرف مصاحبه با ترامپ و نوشتن جزئیات زندگی او کرد، اکنون می‌گوید که این کتاب یک "کتاب تخیلی" است.

شوارتز به تازگی در مصاحبه‌ای با مجله نیویورکر برای اولین بار و به صورت کاملاً شفاف توضیح داده است که چه چیزهایی را از زندگی 18 ماهه خود با ترامپ آموخته است. 

وی در این مصاحبه عنوان می‌کند که به دلیل نیاز مالی نگارش این کتاب را پذیرفته و در این کتاب سعی کرده است شخصیت ترامپ را تا حد امکان "مثبت" جلوه دهد؛ چراکه معتقد بوده است روایت زندگی ترامپ به گونه‌ای که در این کتاب آمده نسبت به کتابی که درباره یک "تاجر بی‌رحم" نوشته شود، با فروش بیشتری مواجه می‌شود.

وی در این مصاحبه تاکید می‌کند اگر امکان انجام دوباره این کار را داشت، نام "جامعه‌ستیز" را برای این کتاب انتخاب می‌کرد.

شوارتز می‌گوید از اینکه ترامپ را در این کتاب بهتر از آنچه که هست معرفی کرده به شدت احساس پشیمانی می‌کند. او معتقد است با شناختی که در این سالها از ترامپ به دست آورده است، اگر او روزی به ریاست جمهوری انتخاب شود و اختیار استفاده از بمب اتم را در دست بگیرد، به تمدن بشری پایان خواهد داد.

شوارتز همچنین در گفتگو با نیویورکر می‌گوید ترامپ در طول مصاحبه‌ها هرگز به پرسش عمیقی که نیازمند تفکر بود پاسخ نمی‌داد و اگر با اصرار او مواجه می‌شد با وجود آنکه کتاب برای خود او بود، به شدت عصبانی می‌شد.

شوارتز در این مصاحبه ترامپ را "تشنه توجه" توصیف می‌کند و معتقد است که او درست به همین دلیل وارد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

او همچنین می‌گوید ترامپ در زمانی که در خصوص این کتاب با او همکاری داشت، به شدت اهل مبالغه بود و از گفتن دروغ‌های آشکار به اطرافیان خود هیچ ابایی نداشت.

بسیاری از شخصیت‌های معروف، اشخاصی را به عنوان همکار برای نوشتن کتابهایی درمورد خودشان به خدمت می‌گیرند؛ اما شوارتز می‌گوید ترامپ عملاً کوچکترین سهمی در نگارش کتاب "هنر معامله" نداشته و در مقابل، تمام حقوق معنوی این کتاب را نیز به نفع خود مصادره کرده است. 

شوارتز می‌گوید تنها کاری که ترامپ در خصوص این کتاب انجام داد، این بود که در مراحل پایانی نگارش کتاب، با خودکار برروی نام افرادی که نمی‌خواست نامی از آنها در کتاب برده شود خط قرمز کشید.

این در حالیست که ترامپ بارها مدعی شده است که نگارش این کتاب را خود او انجام داده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار