وزیر ارشاد:

دولت یازدهم فضای باز آزادی بیان و اندیشه را فراهم کرده است

در دولت یازدهم فضای باز برای آزادی بیان و اندیشه فراهم شده چرا که در تاریک خانه و فراموش خانه ها تفکری رشد نمی کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین جلسه گفتگوهای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی  عصر امروز 29 تیر در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم گفت: از مدت ها قبل آوازه این مرکز را شنیده بودم و امروز موفق شدم از نزدیک در این مرکز حضور یابم. طبق فرموده رهبر انقلاب و براساس سند ملی توسعه و پیشرفت، فعالیت این مرکز نوید بخش رسیدن به نقطه مورد نظر است.

وی افزود: پیشینه کشور ما از نظر فرهنگ و تمدن زبانزد و پرآوازه است که دوست و دشمن بر آن معترف هستند. فرهنگ کشور ما نه غربی و نه شرقی است، فرهنگ و تمدن ملی خودمان است. 

جنتی ادامه داد: قدمهای خوبی در این مرکز برداشته شده که امیدواریم ادامه دار باشد. در سال سوم برنامه پنج ساله توسعه، دولت لایحه‌ای را در زمینه فرهنگ ارائه داده است.

وزیر ارشاد عنوان کرد: علی رغم پیشرفت های علمی خوب کشور، در بسیاری از بخشها نواقص جدی داریم. ما به دلیل اینکه کشور اسلامی هستیم، زندگی و فرهنگمان نیز باید براساس شریعت و موازین اسلامی باشد.

وی افزود: از ۴۵ سال قبل تاکنون هر روز موضوعات و مسائل مختلفی پیش می آید که باید برای آنها برنامه ریزی، عملکرد و پاسخگویی داشته باشیم. مسائل اقتصادی و بانکداری اسلامی از این دست هستند.

جنتی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه فرهنگ کشور اظهار داشت: در زمینه موسیقی حساسیت‌های بسیاری وجود دارد. اینکه باید موسیقی را شناخت و موسیقی حلال را از حرام تشخیص داد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خوشبختانه با اشراف به موسیقی، این مسئله را حل کرده است و ما نیز در عملکرمان سخنان و نظرات رهبر را دستور کار قرار می دهیم. اما چندین تن از علما موسیقی در کل حرام می دانند. بالاخره باید راهی پیدا کرد تا مراجع مخالف با موسیقی آشنا شوند.

وی گفت: در دولت یازدهم فضای باز برای آزادی بیان و اندیشه فراهم شده چرا که در تاریک خانه و فراموش خانه ها تفکری رشد نمی کند. در زمانی که ما در حوزه علمیه تحصیل می کردیم یک کتاب چاپ شد که سر و سدا کرد و بر ضد آن تعداد زیادی کتاب چاپ شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.