یاسوج؛

ثبت 726 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در فهرست آثار ملی

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با اقدامات صورت گرفته تاکنون 726 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مسعود شفیعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته تاکنون 726 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جذب اعتبارات لازم برای مرمت آثار تاریخی استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان  است، گفت: دو بنای تاریخی پل بریم و قلعه‌رئیسی از بناهای است که کار مرمت آنها امسال صورت گرفته است.

این مسؤول صیانت از بناهای تاریخی استان را وظیفه همه دانست و گفت: جذب اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم، مرمت و همچنین جلوگیری از تعرض سودجویان و ثبت ملی آثار از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

شفیعی با بیان این که در صدد ثبت ملی پوشش محلی این استان هستیم، افزود: در حال حاضر 12 اثر میراث فرهنگی، معنوی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد پس از انجام مراحل قانونی در فهرست آثار ملی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 17 استودان، 40 قلعه، 50 خانه تاریخی، 61 آسیاب، سه کاروانسرای، پنج حمام، 40 آب‌انبار،19 گورستان، 23 بقعه متبرکه، 13 پل، ،13 بافت تاریخی، پنج مسجد در فهرست آثار ملی قرار دارد.


انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.