آبادان؛

اشکال در زمین های جزیره مینو برای فعالیت موسسه جهاد نصر

70 درصد زمین های جزیره مینو برای فعالیت موسسه جهاد نصر مشکل ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر در نشست شورای کشاورزی این شهر گفت: لازم است، روند اجرای احیای زمین های کشاورزی جزیره مینو تا سال 96 اجرایی شود.

ولی الله حیاتی افزود:اولویت اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در جزیره مینو با زمین های کشاورزی دارای بهره بردار است.

وی گفت:جزیره مینو از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی شده است، بنابر این 30 درصد زمین های جزیره مینو در محدوده شهرداری مینوشهر و منطقه آزاد اروند است و با تشکیل نشست های مشترک کاربری اراضی مشخص می شود.

فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح حریم امنیتی منطقه جزیره مینو، افزود:مرز به عنوان حریم امنیتی باید مورد توجه قرار گرفته و به ملزومات امنیتی اجرای طرح های کشاورزی نیز باید اهمیت داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه در زمین های کشاورزی شلمچه بیشترین پیشرفت امور زیرساختی و تسطیح اراضی انجام شده است، گفت:در شلمچه شرکت های فعال در اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده اند، ولی مشکل آبرسانی به این زمین ها وجود دارد.

محمد مطرودی افزود:در شلمچه با بیان موانع اجرای این طرح نظیر وجود آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی و کانال سازی کشاورزی، افزود:کشاورزان توان تخریب آن را ندارند و نیاز است که زمین های آسیب دیده از جنگ بازسازی شود.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی در محدوده منطقه آزاد اروند و یادمان های شهدای شلمچه تاکنون مشخص نشده اند، گفت:کشاورزان روستاهای مسیر شلمچه و محدوده یادمان شهدای ولیعصر برای کار کشاورزی به جهاد کشاورزی مراجعه می کنند.

مجری طرح جزیره مینو در موسسه جهاد نصر نیز در این نشست گفت:جزیره مینو از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان منطقه گردشگری معرفی شده و در بخشی از زمین هایی که در پیمان وجود دارد، مورد ممانعت کاری سازمان منطقه آزاد قرار گرفته است.

غلامحسین صادقی افزود:همچنین بخشی از زمین ها در اختیار سازمان های کشتی سازی است و اجازه فعالیت در آن نیز داده نمی شود.

جانشین فرمانده مرزبانی خرمشهر نیز در این نشست گفت:یکی از دغدغه های مرزبانی با مرزنشینان وضعیت معیشت آنها است.

دولتشاهی افزود:سعی کردیم در حوزه استحفاظی مشکلات صیادان و کشاورزان در حد توان رفع شود، ولی مواردی که حریم امنیتی اعلام می شود این حریم از سوی شواری امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شده است.

وی گفت:در این راستا هر گونه فعالیت اعم از نقشه برداری، طراحی و سایر موارد در حریم امنیتی مستلزم مجوز ستاد کل نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.