مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتدالیون لزوما طرفدار دولت نیستند/ احتمال مستقل شدن اعتدالی‌ها کم است

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: اعتدالیون لزوما طرفدار دولت نیستند و احتمال مستقل شدن آنان کم است.

اعتدال در واقعیت سیاسی کشور ما جریانی نوظهور است/ اعتدالیون لزوما طرفدار دولت نیستند/ احتمال مستقل شدن اعتدالی‌ها کم استمیرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتقادها نسبت به اعتدالیون مبنی بر اینکه موضع مشخصی برای همکاری با جریان‌ها ندارند و گاهی اصلاح‌طلبان و گاهی اصولگرایان را همراهی می‌کنند، گفت: اعتدال در واقعیت سیاسی کشور ما جریانی نوظهور است و هنوز تبدیل به پدیده نشده است.

عضو حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه اعتدالی‌ها در حال حاضر آنطور که باید و شاید در حیات سیاسی ما تأثیرگذار نیستند، اظهار داشت: اعتدالیون برای تاثیر بر حیات سیاسی کشور باید به تعریف و خط‌ کشی مشخص بین دو جریان اصلی کشور برسند.

وی افزود: برای آنکه اعتدالی‌ها تبدیل به یک جریان تأثیرگذار در کشور شوند باید به آنان فرصت پدیده شدن داده شود.

مطهری‌نژاد در واکنش به کسانی که معتقدند تمام اعتدالیون نیروهای طرفدار دولت هستند، تصریح کرد: بنده این تعریف را ندارم و معتقدم اعتدالیون لزوما طرفدار دولت نیستند.

عضو حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اعتدالیون هنوز به هویت خاص و مشخصی در پهنه سیاسی ما نرسیده‌اند، گفت: ممکن است این پدیده سیاسی در کشور ما هیچ‌گاه به وجود نیاید و بخشی از این افراد جذب طیف اصولگرایی و عده‌ای هم جذب طیف اصلاح‌طلبی شوند.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه نباید اعتدالی‌ها را صرفا طرفداران دولت تعریف کرد، اظهار داشت: به نظر بنده اعتدالی‌ها کسانی هستند که در تلاشند تا تبدیل به یک جریان و پدیده سیاسی شوند اما باید راهی طولانی را طی کنند.

عضو حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه احتمال پدیده شدن اعتدالی‌ها کم است، اظهار داشت: به احتمال زیاد اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده جذب اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان خواهند شد و مستقل نخواهند بود.

وی به تشریح علت پدیده نشدن جریان اعتدالی در کشورمان با بیان اینکه در تحلیل سیاسی سه واژه شعار، جریان و پدیده وجود دارد، اظهار داشت: شعار خواسته مشترکی گروهی است بدون آنکه برای تحقق آن اقدامی کنند.

مطهری‌نژاد با اشاره به اینکه وقتی موافقان و مخالفانی به وجود می‌آید این جریان شروع به حرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: در این زمان است که می‌توانند در حیات سیاسی جامعه تأثیرگذار بوده و تبدیل به پدیده شوند اما در حال حاضر در حیات سیاسی ما پدیده تأثیرگذاری نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار