افزایش حجم ورودی آب استان

روند افزایش حجم ورودی آب استان بوشهر از روز گذشته آغاز شد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از  آغاز روند افزایش حجم ورودی آب استان بوشهر خبر داد.

سید محمد حسن باستی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عمده آب استان بوشهر وارداتی است گفت: فقط شش تا هشت درصد از آب استان بوشهر از طریق منابع داخل استان تامین می‌شود و ۳۸ درصد آب مورد نیاز استان از طریق استان فارس و مابقی نیز از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شبکه آبرسانی استان می‌شود

وی اضافه کرد: با توافقات صورت گرفته با وزارت نیرو و همچنین تعامل با مسئولان استان فارس، حجم آب دریافتی از این استان افزایش یافته است و این روند افزایش حجم آب ورودی به استان ادامه خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: خردادماه امسال نسبت به اردیبهشت‌ماه شاهد کاهش ۲۳ درصدی و در تیرماه شاهد کاهش ۳۰ درصدی ورودی آب به استان بوشهر بودیم که از دو روز گذشته نسبت به افزایش ورودی آب به استان اقدام شد.

باستی با اشاره به اینکه امروز ورودی آب استان بوشهر حدود ۸۴ هزار مترمکعب بوده است، افزود: تلاش می‌شود که حجم ورودی آب استان همچنان روند افزایشی داشته باشد تا نوبت‌بندی آب منظم‌تر شود و آب پایدارتری به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت آبی استان، توسعه آبشیرین‌کن‌ها است که سال گذشته آبشیرین‌کن کنگان افتتاح شد و آبشیرین‌کن بوشهر نیز با تلاش ۲۴ ساعته مجریان در حال تکمیل است و شهریورماه وارد مدار تولید می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: مردم هم آب موجود را به خوبی مدیریت کنند تا مشکلات کمتری را در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.