با وجود کاهش نسبی بهای نفت، بهای طلا افزایش یافت

نگرانی ها از اشباع بازار، قیمت نفت را کاهش داد اما ترس از عواقب کودتای ترکیه، بهای طلا را بالا برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه بعد از خبر افزایش ذخیره نفت خام و بنزین و افزایش ترس از اشباع بازار، بهای نفت یک درصد افت کرد.

جئو اسکیپ یوروپ، موسسه اطلاعات بازار گزارش داد بازرگانانی که داده ها را رصد می کردند گفته اند کانون تحویل کوشینگ اکلاهما برای نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 ژوئن دارای ذخیره ای هفته ای 26460 بشکه است.

مورگان استنلی اعلام کرده است تا اواسط 2017 انتظار دارد میزان عرضه و تقاضا در بازار، متعادل شود اما افزود که در بازار، باد مخالف هم می وزد. «با سوق ژئوپولتیک به سوی بی ثباتی، ریسک هر دو طرف، بالا است.»

به دنبال کودتای نافرجام ترکیه، موفق به پشتیبانی از بازار نشد و تنگه بسفر که 3 درصد نفت جهان از آن می گذرد بعد از وقفه ای طولانی، بازگشایی شد.

بر همین اساس، نفت خام برنت با کاهش 84 سنتی به میزان 1.8 درصد به 46 دلار و 77 سنتا در هر بشکه رسید. قبل تر، بهای این کالا، شاهد کاهش یک درصدی بود و به 46 دلار و 50 سنت رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس هم با افت 82 سنتی یعنی 1.8 درصدی به بشکه ای 45 دلار و 13 سنت رسید. بهای سری قبل آن، کمتر از این، و بشکه ای 44 دلار و 86 سنت بود.
 
بعد از اعلام اعتصاب کارگران نفت و گاز گروه وود در استخدام رویال داچ در 26 جولای، قیمت نفت از سری بسیار کم قبلی، بالاتر رفت.

مورگان استنلی با اعلام این که تقاضا برای سوخت هایی مانند بنزین و گازوئیل از توان پتروشیمی ها کمتر است، نشان داد آینده نفت هم مبهم است.

اما از آن سو در بازار طلا، به گزارش مارکت واچ، طلای فیوچرز با جبران بخشی از کاهش هفته گذشته، روز دوشنبه اندکی افزایش داشت. اما سرمایه گذاران بعد از کودتای نافرجام ترکیه، محتاط تر عمل می کنند.

هفته گذشته، طلا با کاهش 2.3 درصدی، اولین کاهش قیمت هفتگی خود را تجربه کرد.

کارشناسان می گویند کودتای نافرجام ترکیه، تاثیر عمیقی بر بازار جهانی گذاشته است. اما تاجران و سرمایه گذاران متوجه شده اند که رویداد، موقتی بوده است. با کودتای ترکیه، سهام و ارز ترکیه کاهش ارزش پیدا کرد و به تبع آن، تقاضا برای طلا بالا رفت.

طلای تحویل ماه آگوست با افزایش 0.1 درصدی به میزان یک دلار و 90 سنت در هر اونس افزایش داشت و به 1329 دلار و 30 سنت رسید. هفته گذشته، قیمت طلا به هر اونس 1323 دلار و 50 سنت کاهش پیدا کرده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار