سمنان;

اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در زمین کشاورزی دامغان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد گفت : کشاورزان استان سمنان با پرداخت 15 درصد از کل اجرای طرح تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین در صرفه جویی مصرف آب پیشگام باشند.
وی اظهار داشت: سالانه بخش زیادی از آب های کشاورزی استان سمنان به دلیل ، آبیاری های غیر کارشناسی هدر می رود که باید با برنامه ریزی اصولی و اجرای این طرح از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد : دولت در این طرح بیش از 85 درصد از کل تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری را پرداخت می کند و پایان طرح آبیاری نوین تحول مهمی در بخش کشاورزی استان را فراهم می کند.
وی افزود : جمع آوری و ذخیره آب چشمه ها در زمستان به منظور جلوگیری از هدر رفت و بهینه سازی مصرف آب از جمله راه کارهای مهم تامین آب کشاورزی در شهرهای دیباج و کلاته رودبار شهرستان دامغان است.
میرعماد گفت : حفر چاه به میزان هفت لیتر برثانیه ، آب کشاورزی مناطق باغبانی شهرستان دامغان را تامین می کند و با تغییر اصلاح الگوی مصرف آب می توان شاهد رونق بخش کشاورزی در مناطق دیباج و کلاته رودبار باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: پرورش آبزیان در کنار چشمه های شهرستان دامغان از برنامه های اساسی رونق اقتصادی است که امیدواریم با تدوین برنامه های منسجم گامی اساسی در تولید ماهی در مناطق کوهستانی برداریم.
شهرستان دامغان 35 هزار هکتار زمین های کشاورزی دارد.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: اجرا ، طرح ، سیستم ، آبیاری ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار