دامغان;

مبارزه با آفت ملخ در مزارع و باغ‌های دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از مبارزه با آفت ملخ در حدود یک هزار و 500 هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان در دو ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس علیان‌نژاد از عملیات مبارزه با ملخ در حاشیه مزارع و باغ‌های دامغان خبر داد و گفت: طرح مبارزه با آفت ملخ در این شهرستان از 20 اردیبهشت‌ماه 95 آغاز و همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: از 20 اردیبهشت‌ماه تاکنون در سطح بیش از یک‌هزار و 480 هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به روش طعمه پاشی و محلول پاشی انجام و یا در حال انجام است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به مناطقی که مبارزه با آفت عمومی ملخ در آن صورت گرفته افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده و شناسایی کانون‌های ملخ، بیشترین سطح مبارزه در مراتع درمنه و قیچ دامغان و همچنین مزارع  یونجه و باغ‌های میوه بوده است.
علیان‌نژادبا بیان اینکه مبارزه با این آفت از طریق روش محلول‌پاشی با توربو لاینر پشت وانتی و سم‌پاشی با سمپاش " یو ال وی " انجام  می‌گیرد تصریح کرد: بیشترین مناطق آلوده در شهرستان دامغان در مناطق کجین دشت، بادله، سوسن وار ،اگره، کشت دشت، و... هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه انواع ملخ‌های موجود در منطقه بادمجانی، صحرایی، بومی و مراکشی هستند گفت: علاوه بر مبارزه مستقیم با این آفت عمومی از طریق اطلاعیه و بنر به کلیه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و هچنین از طریق تریبون نمازجمعه به کلیه دامداران و زنبورداران و دیگر کشاورزان شهرستان اطلاع‌رسانی های لازم انجام شده است .
وی تصریح کرد: از آنجایی که ملخ جزء جوندگان مضر کشاورزی بوده و می‌تواند به محصولات زراعی و باغی خسارت زیادی وارد کند مبارزه با این آفت از اهمیت زیادی در فعالیت‌های زراعی و باغداری برخوردار است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار