سرپرست یک تیم فوتسال مهاجرین افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پرورش سه ملی پوش در تیم شهباز برای فوتسال افغانستان/درخواست مساعدت مسئولان اداره اتباع

سرپرست فوتسال مهاجرین افغانستان گفت: تیم شهباز سه ملی پوش را تحویل ورزش افغانستان داده، اما تاکنون یک دلار نیز از سوی دولتمردان دریافت نكرده است.

پرورش سه ملی پوش در تیم شهباز برای فوتسال افغانستان/درخواست مساعدت مسئولان اداره اتباع
«یحیی نوروزی» سرپرست تیم فوتسال شهباز مهاجرین استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران درخصوص پیشینه فوتبال مهاجرین در این استان اظهار داشت:  تیم فوتسال شهباز در سال 1367 و با همت تعدادی از مهاجرین تاسیس و در همان زمین‌های خاکی و با کمترین امکانات آغاز به فعالیت های ورزش خود کرد. 

سرپرست تیم شهباز خاطرنشان کرد: تیم فوتسال شهرستان شهباز به جرات یکی از بهترین تیم های مهاجرین در سطح کشور است و گواه این ادعا نیز قهرمانی‌ها و مقام‌های متعددی است که این تیم توانسته به خود اختصاص بدهد و ازجمله آن‌ها می توان به قهرمانی سه دوره پی‌درپی در مسابقات فوتسال مهاجرین استان تهران در سالهای 1391_1392_1393، قهرمانی و کسب مقام های اول تا سوم در جام عدالت استان قم و کسب مقام دومی در جام رمضان استان قم در سال جاری اشاره کرد.

این پیشکسوت ورزش مهاجرین گفت: تیم شهباز افتخار دارد که تا کنون سه ملی پوش را تحویل جامعه ورزشی کشور افغانستان داده است که از میان آن‌ها می‌توان به بازیکنانی چون؛ مهدی نوروزی، علی امینی و علی فیاضی اشاره کرد. 

نوروزی در چگونگی استعداد یابی تیم شهباز نیز بیان کرد: کارشناسان ما در مسابقات عملکرد بازیکنان آماتور را تحت بررسی قرار می دهند و در صورت تایید صلاحیت از آنها دعوت میشود تا به شهباز بپیوندند.

 وی در ادامه تصریح کرد: این اواخر نیز تیم شهباز فراخوان عمومی مبنی کشف استعدادهای فوتسالی در استان قم داده است که تاکنون بیست بازیکن بدین صورت به اردوی تیم اضافه شده اند و در حال بررسی توسط مربی تیم آقای کاکایی هستند. 

وی در ادامه از عدم پشتیبانی و حمایت دولت جمهوری اسلامی افغانستان از جامعه ورزشی گلایه کرد و گفت: علی رغم اینکه تیم شهباز سه ملی پوش را تربیت و تحویل جامعه ورزشی کشور داده است و تاکنون یک دلار نیز کمک دریافت نكرده است.

سرپرست تیم فوتسال شهباز مهاجرین قم به عنوان یک مهاجر افغانستانی از مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز گلایه و تاکید کرد: علی رغم قول هایی از سوی اداره کل اتباع استان داده شده است تا کنون هیچ مساعدت و یا کمکی نیز از این مجاری دریافت نکرده است. 

نوروزی در پایان با اشاره به این موضوع که هزینه های اداره ی تیم بسیار بالاست، تصریح کرد: استعدادهای جوان بسیاری در این تیم بودند که به دلیل همین مسائل مالی و در موج مهاجرت اخیر مجبور به ترک این تیم و کشور خود شده اند.

وی در پایان  ضمن درخواست مساعدت از مسئولین مهاجران گفت: از مهاجرین و مسوولان می‌خواهیم تا هرمیزان که می‌توانند به این تیم و جریان ورزش مهاجرت کمک کنند تا دیگر شاهد از دست رفتن این گونه استعدادها نباشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار