آیت‌الله مجتهد شبستری:

شورای نگهبان تماشاچی نیست/رکود و بیکاری ناشی از مدیریت‌های غلط دولتی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شورای نگهبان باید با اشراف کامل بر صحت و سلامت انتخابات نظارت کرده و جلوی تخلفات و ورود افراد نا صالح را بگیرد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مسئولان هیئت نظارت و دست اندرکاران شورای نگهبان در استان آذربایجان شرقی با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: وجود چنین شورایی در هر کشوری، به‌ویژه کشور اسلامی مثل ایران بسیار مهم و ضروری است تا بر سلامت انتخابات نظارت کرده و مراقبت کند و صلاحیت‌ها کاندیداها را مورد ارزیابی قرار دهد تا از هرج و مرج در جامعه جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به طرح ایجاد شورایی مثل شورای نگهبان در زمان قیام مشروطه، گفت: در قیام مشروطه از جمله مسائلی که مطرح شد این بود که علما و متخصصین باید مجتهدین طراز اول و اسامی بیست نفر از علما که دارای عدالت و فقاهت و به ویژه آگاهی و آشنایی با مسائل روز باشد را باید به مجلس معرفی کنند و موادی را که در مجلس مطرح می‌شود را مورد بررسی قرار دهند تا مبادا قانونی غیر اسلامی و بر خلاف شریعت اسلامی تصویب شود.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه در زمان ستم شاهی، نه قانون دارای ارزش و اعتبار بود و نه شاه به قانون پایبند بود، اضافه کرد: در زمان رضاخان که به طور کامل دیکتاتوری و قلدری محض بود و در زمان محمد رضا شاه هر چند مجلس وجود داشت اما فرمایشی بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، تصریح کرد: به لطف و برکت انقلاب و مبعوث شدن امام راحل (ره) که شجاعت، درایت، مدیریت و بینش سیاسی‌اش بی نظیر بود، استعمار شکست خورد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ حضرت امام(ره) در اسفند سال 57 دستور تأسیس شورای نگهبان را صادر کردند و بالاخره در تیر ماه سال 59 این شورا تأسیس شد.

وی، با اشاره به اینکه در اصل نود و یکم قانون اساسی آمده است که به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها, شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز که انتخاب این عده با مقام رهبری است، ادامه داد: شش نفرحقوقدان نیز در رشته‌های مختلف حقوقی, از میان حقوقدانان مسلمان به وسیله رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و با رأی مجلس انتخاب می‌گردند.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: امام خمینی (ره) در مورد شورای نگهبان می‌فرمودند: «من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید».

وی، ادامه داد: شورای نگهبان به قدری از اهمیت برخوردار بود که امام راحل عظیم الشان (ره) در مورد آن فرمودند: هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست، باید تحت تعقیب به عنوان «مفسد فی‌الارض» قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه شورای نگهبان تماشاچی نیست، تصریح کرد: این شورا باید با اشراف کامل بر صحت و سلامت انتخابات نظارت کرده و جلوی تخلفات و ورود افراد نا صالح را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان جریانات فتنه 88 را یادآور شد و با اشاره به اینکه این فتنه را با رمز تقلب و به منظور براندازی نظام، آغاز کردند و تن به قانون ندادند خاطر نشان کرد: این مسئله که از پیش طراحی شده بود مورد حمایت بیگانگان قرار گرفت و چند ماه تهران را به آشوب کشاندند تا رسیدند به روز عاشورا که با آتش زدن پرچم امام حسین (ع) ماهیت خودشان را روشن کردند؛ معلوم شد یک عده بهایی و سلطنت طلب این اغتشاش‌ها را ایجاد کرده‌اند و با بیداری ملت فهیم و هوشیار و مدیریت رهبری عزیز این فتنه در نه دی شکست خورد و حماسه نه دی در تاریخ ثبت گردید.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: مقام معظم رهبری در مورد فتنه 88 حساسیت بسیار ویژه‌ای دارند و باید مراقبت کرد تا فتنه دیگری رخ ندهد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقامتی و چشم دوختن به دست دشمن، اظهار داشت: متاسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات اقتصادی از قبیل رکود و بیکاری هستیم و همه اینها اغلب به خاطر مدیریت‌های غلط دولتی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، افزود: متاسفانه شاهد کم لطفی‌ها به فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری هستیم. حتی در نام بردن از ایشان هم ادب را رعایت نمی‌کنند.

وی، خاطرنشان کرد: نباید منتظر دروازه‌های خارجی و آمریکا بمانیم این‌ها عهد شکن هستند و باید به خودمان اتکا کنیم و روی پای خودمان بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متاسفانه شاهد برگزاری کنسرت‌های غیر اسلامی و زننده هستیم و اگر بخش نامه وزارت ارشاد در مورد عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت. این طرح موجب بی بند و باری و ترویج فساد می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار