ابوترابی در نطق میان دستور:

برجام شروع یک دومینوی خطرناک است/ آنچه خود داریم را نباید از بیگانه تمنا کنیم

نماینده نجف‌آباد با بیان اینکه باید به دستاوردهای خود نگاه کنیم، گفت: برجام شروع یک دومینوی خطرناک است.

برجام شروع یک دومینوی خطرناک است / آنچه خود داریم را نباید از بیگانه تمنا کنیم
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ابوالفضل ابوترابی در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: جناب رئیس جمهور بسیاری از مردم از صندوق فولاد برای احقاق حق خود برای چندمین بار امروز جلوی درب مجلس تجمع کرده‌اند و واقعا سوال این است که چرا حق این افراد که مسن و بیمارند علی‌رغم درقانون ذکر شده پرداخت نمی‌شود.

نماینده نجف‌آباد با اشاره به اینکه این روزها مصادف با اولین سالگرد امضا برجام است، اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم این که طبق سخنان رئیس جمهور قرار بود به محض عملیاتی شدن برجام پول‌های بلوکه شده خارج از کشور به داخل کشور منتقل شود و گشایش در زندگی مردم به وجود آید، با گذشت شش ماه شاهد هستیم که نه تنها پولی به داخل کشور منتقل نشده است بلکه میلیارد‌ها دلار از پول‌های ما توسط آمریکا و کانادا مصادره شده است.

وی افزود: رکود، بیکاری، تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانجات در حال وقوع است و نتیجه‌ای جز بیکاری که باعث شرمساری ما مسئولان شده است.

ابوترابی با اشاره به خط قرمزی که بارها مقام معظم رهبری حین مذاکرات برجام به تیم مذاکره کننده امر فرمودند رفع تحریم در زمان عملیاتی شدن برجام بود، تصریح کرد: در شروط رهبری اخذ تعهد کتبی از طرف مقابل بود که هیچ کدام اجرایی نشد.

عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه ما به تعهدات خود در برجام احترام گذاشتیم، گفت: راکتور اراک را بتون کردیم، سانتریفیوژها  را تبدیل به آهن قراضه کردیم و تلاش چند ساله جوانانمان را به باد دادیم ولی در مقابل مردم شاهد هستند که هیچ اتفاقی در زندگی‌شان نیفتاده است.

وی با بیان که برجام یک دستاورد بزرگ داشت و مردم فهمیدند که به آمریکا و دشمن هیچ اعتمادی نیست اظهار داشت: تنها دیپلماسی اقتدار و عزت جواب می‌دهد و این شعار که لبخند آمریکا همه مشکلات ما را حل می‌کند را برای مردم آشکار کرد که اشتباه است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه ما به جای نگاه به دست دشمن باید به درون نگاه کنیم تصریح کرد: برجام خوب یا بد انجام شد ولی برجام شروع یک دومینوی خطرناک است که هدف اصلی آن ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده نجف‌آباد اظهار داشت: مسیر برجام که امروز دشمن بیان می‌کند، مسیر بسیار خطرناکی است.

وی با بیان اینکه کاهش بودجه نظامی در این شرایط خطرناک منطقه اشتباه بزرگی است که در قطع‌نامه سازمان ملل با برجام گره خورده است گفت: صحبت از منع آزمایش و ساخت موشک و خرید و فروش تسلیحات نظامی شده است.

ابوترابی با تاکید  بر اینکه برجام سایه حمله نظامی را از کشور برنداشته است اظهار داشت: توان موشکی و نظامی است که دشمن را از حمله نظامی منصرف می‌کند و اگر روزی از توان نظامی غافل شویم، مقدمه حمله نظامی دشمن را فراهم کرده‌ایم.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه مسیر خطرناک دیگر برجام پیوستن به نظام بانکی جهانی برای مبارزه با پولشویی است گفت: در این نظام بانکی نرم‌افزاری توسط امریکا به ما تحمیل می‌شود و در آینده در بزنگاهی با ویروسی که به نظام بانکی وارد خواهند کرد کل ایران را به هرج و مرج سوق می‌دهند.

وی ادامه داد: البته شرط و شروط دشمن ادامه خواهد یافت و همان مطالبی که مقام معظم رهبری فرمودند تمامی ندارد.

ابوترابی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تحریم‌ها حدود سی درصد مشکلات اقتصادی ما است ولی هفتاد درصد مشکلات اقتصادی ما داخلی است.

نماینده نجف‌آباد با بیان اینکه ادارات بیمار و بانک‌های رباخوار مشکلات عمده مملکت است، گفت: آقای رئیس جمهور آنچه خود داریم را نباید از بیگانه تمنا کنیم.

وی با بیان اینکه ما هنر جذب سرمایه‌گذاری داخلی را نداریم، اظهار داشت: متاسفانه دنبال سرمایه‌گذار خارجی می‌گردیم در حالی که حدود هزار میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد اگر هنر داشته باشیم این نقدینگی را به اشتغال تبدیل کنیم معضل بیکاری حل خواهد شد.

ابوترابی افزود: قوه قضاییه باید با قاطعیت و سرعت دزدان باجه را یعنی حقوق‌بگیران نجومی را و اختلاس‌گران را از هر جناحی چپ  و یا راست ندارد، پرونده بابک زنجانی و کرسنت ندارد، مجازات کند و اعتماد مردم بالاترین سرمایه انقلاب ما است تقویت می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها گفت: سلب اعتماد مردم همچون کرمی است که درخت انقلاب را از درون پوک می‌کند، دوباره ترمیم شود از هزاران برجام اثراتش بیشتر است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: مجلس ، ابوترابی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار