سمنان؛

صادرات 62 هزار تنی استان سمنان در دو ماهه اول سال 95

تسهیل در روند صادرات کالاها و تولیدات داخلی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از سمنان؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به صادرات ۶۲ هزار تنی و ارزآوری بیش از ۲۳ میلیون دلاری صادرات سمنان در دو ماهه اول امسال گفت: عدم وجود یک دستگاه واحد و پاسخگو سبب شده که صادرات در کشور به سختی انجام شود.
علیرضا مهربان با اشاره به حجم مشکلات فعالان حوزه صادرات در ایران از فعالان اقتصادی فعال در این بخش خواست: مشکلات و موانع پیش روی خود را از طریق رسانه‌ها به‌گوش دولتمردان برسانند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تسهیل در روند صادرات کالاها و تولیدات داخلی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  افزود: در حال حاضر صادرکنندگان در پیچ خم‌های دستگاه‌های اداری معطل می‌مانند و با وجود اهمیت صادرات در خروج اقتصاد از وضعیت موجود متاسفانه همچنان فعالان حوزه صادرات در سازمان‌های دولتی با موانع بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند.
وی با اشاره به لزوم تغییر شرایط حاکم بر فضای فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در استان سمنان افزود: راه برون‌رفت از این شرایط سپردن صادرات به یک دستگاه واحد و یا حداقل هم‌سو کردن دستگاه‌های مختلف مرتبط با صادرات است.
مهربان افزود: اگر موانع موجود برداشته شود، استان سمنان عملکرد بهتری در این حوزه می‌تواند داشته باشد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  با اشاره به صادرات 62 هزار تنی و ارزآوری بیش از 23 میلیون دلاری صادرات سمنان در دو ماهه اول امسال اضافه کرد: اگر موانع و مشکلات فعلی نبود این رقم می‌توانست بیشتر از این‌ها باشد.
انتهای پیام/ د
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، کالا ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.