بارش های پراکنده در ارتفاعات البرز

در روز یک‌ شنبه در برخی از مناطق ارتفاعات البرز مرکزی در ساعت بعد از ظهر انتظار افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،براساس تحلیل آخرین نقشه های پیشیابی در دو روز آینده وزش باد در شرق کشور تداوم خواهد داشت که وزش باد نسبتاً شدید گاهی باعث ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه منطقه زابل خواهد شد همچنین در روز یک‌ شنبه در برخی از مناطق ارتفاعات البرز مرکزی در ساعت بعد از ظهر انتظار افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق دور از انتظار نمی‌باشد.

از روز دوشنبه تا روزهای پایانی هفته روند افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است.

*** بروز پدیده گرد وخاک در زابل

مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح وضعیت  آب وهوای کشور گفت: صبح امروز خنک ترین استان شهر کرد با دمای 11 درجه، کرمان 12 و همدان دمای 15 درجه را کسب کردند. تهران نیز در خنک ترین ساعات امروز به 25 درجه سانتی‌گراد رسیده و در گرم‌ترین ساعات نیز به 38 تا 39 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضرابی گفت: در منطقه زابل وزش باد باعث بروز پدیده گرد وخاک خواهد شد.

وی در پایان گفت: امروز انتظار ورود گردو خاک از عراق به داخل کشورمان را نخواهیم داشت ولی غبار به شکل محلی در بخش هایی از کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش بینی می شود.




بارش های پرا کنده در ارتفاعات البرز


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار