سمنان;

آشنایی با منطقه کوه سرخ + تصاویر

کوه سرخ در یکی از مناطق جنوب غربی شهر سمنان به دلیل رنگ سرخ تپه های نمکی به این نام شهرت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این منطقه منظره ای بسیار باورنکردنی و طبیعی از کوه به شکل پرنده ای بزرگ مثل عقاب چشم نوازی می کند.

آشنایی با منطقه کوه سرخ + تصاویر

کوه سرخ یکی از زیباترین مناطق استان سمنان است که از نظر دسترسی شرایط بسیار ایده آلی را دارد و برای رفتن به این منطقه به امکانات و تجهیزات زیادی نیاز نیست.
برای رفتن به این منطقه پس از حرکت به سمت غرب درمسیر سمنان به سمت تهران و طی مسیری حدود 15 کیلومتر به ابتدای جاده روستای صوفی آباد رسیده و پس از طی کردن مسافتی حدود 9 کیلومتر در جاده آسفالته به روستا صوفی آباد و مقبره شیخ علا ءالدوله سمنانی یکی از عرفای بزرگ ایران می رسید.

آشنایی با منطقه کوه سرخ + تصاویر
با ادامه راه آسفالته به سمت غرب و طی مسافت پنج کیلومتری دیگر در سمت چپ خود ابتدای جاده خاکی کوه سرخ را مشاهده می کنید و در سمت چپ شما سراشیبی، سپس ساختمانی مخروبه و تعدادی تیر برق قرار دارد.
طول این جاده خاکی 28 کیلومتر به سمت جنوب غربی می باشد که شما در ابتدای مسیر به چند مزرعه کشاورزی نیز برخورد خواهید کرد ودر طول مسیر فضای بیابانی منطقه چشم نواز شما خواهد بود.


آشنایی با منطقه کوه سرخ + تصاویر
همای سعادت که قابل دسترسی از نزدیک می باشد صخره ای است که بر اثر وزش باد به شکل یک عقاب بسیار زیبا در آمده است و اگر شما این صخره را از کمی بالاتر ببینید عقابی را می بینید که بالهای خود را به صورت نیمه باز درآورده و شاید کسی باور نکند که این منظره به صورت طبیعی شکل گرفته است وساخته دست انسان نیست.
همای سعادت ، نامی است که مهندس" عنایت ا... رنجبر" طبیعت گرد و جهانگرد سمنانی و کاشف این صخره بر روی آن گذاشته است.

آشنایی با منطقه کوه سرخ + تصاویر

در ابتدای منطقه کوه سرخ رودخانه فصلی وجود دارد که اگر وسیله نقلیه شما سواری سبک است، بهتر است خوردو خود را در همان جا پارک کنید و با طی مسیر پنج کیلومتری به صورت پیاده ضمن کویر نوردی از دیدن تپه های سرخی که با رنگی بسیار زیبا ودلنشین وشیارهایی منظم در کنار هم قرار گرفته اند لذت ببرید تا به انتهای جاده برسید.
شیارهای بسیار زیبا در میان تپه ها،ترکهای کویری چشم انداز بسیار زیبا طبیعی،چاه نفت معروف به آمریکائیها از دیگر زیبائیهای منطقه کوه سرخ هستند که شما را به خود مجذوب می کندد و شما را به داشتن یک روز آرام به دور از تمامی مشغله های روزمره دعوت می کنند.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: منطقه ، کوه ، سرخ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار