واشینگتن پست: بازی "پوکمون گو" عامل نگرانی در سراسر جهان

بازی موبایل پوکمون گو در هفته های اخیر دردسرهای بسیاری برای مسئولان کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ انتشار بازی موبایلی پوکمون گو دنیای تلفن های همراه را با شوکی غیر قابل انتظار مواجه کرد. این بازی در مدت کوتاهی توانست در میان کاربران به محبوبیت بسیاری دست یابد و به سرعت از سایر بازی ها و حتی شبکه های اجتماعی همانند توییتر و فیس بوک پیشی بگیرد.

در حالی که میلیون ها نفر به شدت جذب این بازی شده اند، افراد بسیار دیگری نگران مشکلات ایجاد شده بر اثر استفاده از آن هستند. در این میان می توان به ایرادات امنیتی نرم افزار و حتی مواردی که اشخاص به دلیل زورگیری ها گوشی هایشان را از دست داده اند اشاره کرد.

از مشکلات دیگر ایجاد شده می توان به افرادی اشاره کرد که برای گرفتن جانوران این بازی، به موزه ها، سازمان ها و ادارات مختلف وارد می شوند. مکان هایی که به هیچ وجه برای یک بازی مناسب نیستند. یک مسئول موزه در آمریکا اظهار کرده است ساختمان این موزه در روزهای اخیر مملو از افرادی شده است که به دنبال جذب موجودات این بازی هستند.

از سوی دیگر، پلیس در شهرهای آمریکا هشدار داده که این بازی می تواند حواس بسیاری از کاربران را پرت کرده و خطرات ترافیکی بسیاری به همراه داشته است. پلیس همچنین هشدار داده سارقان با استفاده از موقعیت های این بازی، به سرقت از کاربران پرداخته اند.

در همین حال مسئولان مذهبی ترکیه اظهار کرده اند این بازی باعث ورود کاربران به مکان های مقدس و بی احترامی به آن ها شده است. وزارت بهداشت این کشور نیز به کاربران توصیه کرده تا از این بازی در طول روز استفاده نکنند، چرا که نور خورشید می تواند آسیبی جدی به چشمان آن ها وارد کند.

کره جنوبی در میان کشورهایی است که به دلیل نبود قابلیت استفاده از نقشه گوگل، امکان استفاده از این بازی نیز در آن وجود ندارد. با این حال بسیاری از طرفداران موفق شده اند با یافتن شهری در نقطه شمالی این کشور، به سرویس های گوگل دسترسی پیدا کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار